26 تير 1398 - 19:20
یادداشت اینستاگرامی رییس کل بانک مرکزی،

۵ نکته بازار ارز به روایت همتی

رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی ۵ نکته بازار ارز را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۰۲۰۹۹
همتی

به گزارش ایبِنا، عبدالناصر همتی  در یادداشتی اینستاگرامی نوشته است: درموردتحولات اخیر بازار ارز وتحلیل‌هائی که درخصوص آن ارائه می شود، چند نکته را به مردم عزیز اعلام می‌کنم:
۱-بارها تأکید کرده ام نرخ ارزدرکنار سایر متغیرهای کلان اقتصادی از عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضا وشرایط اقتصادی حاکم بر بازار پیروی می کنند، و بانک مرکزی در چارچوب این شرایط و قواعد اقتصادی بازار را مدیریت میکند. اقداماتی نظیرسامان دهی گردش ریال ، مدیریت تقاضا وتقویت طرف عرضه در یک سال گذشته برای این مقصود بوده است.
۲- عوامل واخبار سیاسی و نا اطمینانی های ناشی از آن بعضا موجب نوساناتی در نرخ ارز میشود که با عوامل بنیادی اقتصاد ارتباط چندانی ندارند ولذاهمواره تأکید کرده ام، مردم عزیز به ریسک بالای این بازار توجه نموده و با احتیاط کامل با این بازار برخورد کنند.
۳- همانگونه که اطلاعات ترازنامه بانک مرکزی سال ۹۷ نشان داده است ، علیرغم تمام مشکلات، بانک مرکزی سیاست پولی خود را ، تا حد توان، در جهت کنترل انتشار شوک ارزی به متغیرهای پولی بکار بست. این مهم نقش کلیدی در تحولات بازار ارز بازی کرده است.
۴- اظهارات کارشناسان و برخی مسؤلین محترم در مورد بازار و روند نرخ و آینده بازار ارز ،نظر و تحلیل شخصی آنها است و لزوما دیدگاهها و نظرات بانک مرکزی نیست.-
۵-هدف اولیه بانک مرکزی، بهبود هر چه بیشتر متغیر های اقتصادی، ثبات بخشی وتشویق فعالیت های مولدواطمینان بخشی به فعالین اقتصادی و تأمین پایدار و مطمئن نیازهای ارزی کشور است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر