27 تير 1398 - 12:59
وزیر صنعت، معدن وتجارت خبر داد :

واردات ۲۲ درصد کم شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره به روند صعودی بیکاری، بر اهمیت رونق تولید در رفع مشکلات بیکاری و معیشت تاکید کرد و از کاهش ۲۲ درصدی واردات در سال گذشته خبر داد.
کد خبر : ۱۰۲۱۱۴
رضا رحمانی

به گزارش ایبِنا، رضا رحمانی اعلام کرد : مردم باید احساس کنند که ما در جبهه اقتصادی قرار داریم و با رونق تولید چرخه‌های اقتصادی را به حرکت در آوریم.


وی با اشاره به وجود بازار ۸۰ میلیونی در کشور، اظهار کرد: واحدهای صنعتی باید در حرکت به سمت دانش فعال باشند و جوان نخبه کشور را جدی بگیرند.


وزیر صمت در ادامه با اشاره به لزوم فعال کردن شرکت های دانش بنیان در جهت رونق تولید، تصریح کرد: اگر خانواده صنعت خودکفایی را سرلوحه کار خود قرار دهند علاوه بر شکوفا شدن دانشگاه ها صنعت هم تقویت می شود.


رحمانی با بیان اینکه جوانان کار آفرین نباید دغدغه دیده شدن را داشته باشد، گفت: این نمایشگاه شروعی برای تغییر افکار گذشته و توجه به صنعت دانش بنیان است.


وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه باید در واحدهای بزرگ تداوم داشته باشد، گفت که در واحدهای کوچک نیز نمایشگاه به صورت انجمنی برگزار می‌شود.


این مقام مسئول در ادامه از کاهش ۲۲ درصدی واردات کشور خبر داد و گفت: سال گذشته برنامه‌ای برای کاهش واردات ۱۰ میلیارد دلاری در نظر گرفتیم که منجر به کاهش ۲۲ درصدی واردات شد.


وی همچنین خاطرنشان کرد که برگزاری چنین نمایشگاهایی می‌تواند در کاهش واردات و خودکفا شدن تولید داخلی کمک کند.


این مقام مسئول با او اشاره به روند صعودی بیکاری، تصریح کرد: فناوری و صادرات دو بال تولید است، باید روی فناوری و خودکفایی واحدهای بزرگ تاکید کنیم تا مشکلات حل شود.


رحمانی ادامه داد: تولید اگر تولید افزایش پیدا کند درآمد مالیاتی افزایش می یابد، صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی فعال می شوند و نیروی انسانی بیشتری بکار گرفته می شود، از این رو صنعت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر