12 شهريور 1398 - 08:33
آشنایی با مفاهیم اقتصادی/۲۸۸

چین لینک (chainlink) چیست؟

چین لینک نام توکنی بر پایه اتریوم است که با هدف برقراری ارتباط قراردادهای هوشمند با دنیای واقعی ایجاد شده و با نام واحد LINK شناخته می‌شود.
کد خبر : ۱۰۳۶۶۲
چین لینک

به گزارش ایبِنا، چین لینک یک توکن روی اتریوم است که با هدف برقراری ارتباط قراردادهای هوشمند با دنیای واقعی توسط یک سرویس اوراکل غیرمتمرکز ایجاد شده است. ارز دیجیتال چین لینک نیز LINK نام دارد.


تاریخچه چین لینک


پس از انتشار اتریوم در سال ۲۰۱۵ توکن لینک توسط سرگی نظرف ایجاد شد و این توکن در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. نظرف و استیو آلیس با توسعه چین لینک و سهولت ساخت و ارتباط چین لینک با دنیای واقعی توانستند در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رشد مطلوبی را در فصل خزان رمز ارزها به ثبت برسانند.


چین لینک چگونه کار می کند؟


چین لینک توکنی است که بر اساس پروتکل ERC۲۰ روی بلاک چین اتریوم کار می کند. این سرویس قادر است ساخت و اجرای انواع قراردادهای هوشمند را برای کاربران آسان نماید، چین لینک علاوه بر اتریوم قادر است با بلاک چین بیت کوین (و تتر) و هایپر لدجر از یکسو و بانک‌ها و شبکه های پرداختی همچون پی پل، ویزا، سوییفت و ... از سوی دیگر ارتباط برقرار نماید.


استاندارد چین لینک بزودی ترکیبی از ERC۲۰ و ERC۲۳۲ خواهد بود. ارز دیجیتال لینک در حال حاضر با قیمت ۱/۷۸ دلار و سهم بازار ۶۲۱ میلیون دلار در رتبه بیستم بازار رمز ارزها قرار دارد. کل تعداد توکن لینک یک میلیارد خواهد بود که ۳۵۰ میلیون آن منتشر شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر