نگاه سهامداران به بورس بلندمدت باشد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران باید به مسائل بنیادی شرکت‌ها و عواملی که موجب رشد قیمت سهام شرکت‌ها می‌شود توجه کرده و به بازار سرمایه نگاه بلندمدت داشته باشند.
کد خبر : ۱۰۸۴۲۳
بورس

عباس صابری در گفتگو با ایبِنا با اشاره به افت معاملات بازار سهام در چند روز گذشته گفت: این اتفاق تحت تاثیر انتشار خبرهایی مبنی بر افزایش سرمایه گروه بانکی رخ داده که علاوه بر کاهش اقبال معامله‌گران به شرکت‌های این گروه، این خبر کلیت بازار سهام را نیز تحت تاثیر قرار داده است.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر جریان نقدینگی خوبی که در ماه‌های گذشته به سمت بازار سهام در حرکت بود قدری کاهش یافته و این عامل نیز موجب شده که در مجموع این روزها شاهد معاملات متعادلی در بازار باشیم و از رشدهای پیاپی و بدون وقفه نمادهای معاملاتی و شاخص بورس خبری نباشد.


وی اضافه کرد: علاوه بر این افزایش قابل توجهی که در قیمت سهام بیشتر شرکت‌ها در تالار شیشه‌ای در ماه‌های گذشته نیز رخ داد، این توجیه را از سهامداران گرفته است که بخواهند در این نمادهای فعالیت داشته و اقدام به خرید سهام کنند و این موضوع نیز به عامل دیگری برای کم‌رمقی معاملات در این روزها تبدیل شده است.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در شرایط کنونی معاملات بازار سهام به تعادل رسیده و افت‌هایی هم که در چند روز گذشته در بازار سهام رخ داده جای نگرانی ندارد. ضمن اینکه قرار هم نیست که هر روز شاهد رشد شاخص بورس و نمادهای معاملاتی باشیم.


وی در توصیه به سهامداران به ویژه تازه‌واردان به بازار سهام اذعان داشت: در شرایط کنونی که بازار به تعادل رسیده است سهامداران هم باید به مسائل بنیادی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری دقت کنند و این موضوع را مدنظر قرار دهند که چه عواملی موجب رشد قیمت سهام شرکت‌ها می‌شود و هم اینکه نگاهی بلندمدت به بازار سهام داشته باشند؛ چرا که این بازار سرمایه، بازاری بلندمدت است.

برچسب ها: بورس سهامداران
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها