09 دی 1398 - 09:03

بانک مرکزی بازار ارز را کنترل کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: بانک مرکزی در راستای ساماندهی ارزی ورود جدی داشته و توانست بازار را کنترل کند.
کد خبر : ۱۰۹۹۴۳
ارز

سیدفرید موسوی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به علل رشد نرخ ارز در هفته های اخیر، گفت: نوسانات ارزی در هفته های اخیر عوامل مختلفی داشت که صرفا بحث خرید اسکناس با هدف سرمایه گذاری توسط مردم مطرح نبوده است.


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه یکی از علل رشد نرخ ارز تغییر فصل و نزدیک شدن به کریسمس بوده است، افزود: تسویه های آخر سال نیز در این حوزه نقش داشته و توانسته در نوسان نرخ ارز دخیل باشد.


موسوی با تاکید بر اینکه برخی اتفاقات رخ داده در کشورهای همسایه از جمله عراق نیز بر روند تغییرات نرخ ارز تاثیر گذار بوده است، تصریح کرد: با توجه به قطعی اینترنت بسیاری از مراودات صرافی ها نیز در هفته های اخیر انباشت شده بود که این نیز بر حجم مراودات ارزی افزوده است.


وی با بیان اینکه بانک مرکزی در راستای ساماندهی ارزی ورود جدی داشته و توانست بازار را کنترل کند، گفت: بهبود وضعیت بازار ارز اکنون دستوری نبوده و سازوکار مدیریت و کم شدن هیجانات به ساماندهی وضعیت کمک کرده است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه وجود انتظار تورمی در جامعه مردم را به سمت خرید ارز هدایت کرده است، افزود: تحریم ها نیز می تواند نوسانات ارزی را تقویت کند. بانک مرکزی باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهد تا بر این عوامل غیراقتصادی دخیل در رشد نرخ ارز غلبه کند.


موسوی به راهکارهای کاهش نرخ ارز اشاره کرد و افزود: بانک مرکزی باید عوامل سیاسی که در اختیار دستگاه های اقتصادی نیستند را مدیریت کرده و با در نظر گرفتن برخی سازوکارها روند ورود ارز به کشور را تقویت کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر