05 اسفند 1398 - 09:02
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

اقدام قابل تقدیر بانک مرکزی؛ کنترل بازار با حفظ ذخایر ارزی

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بانک مرکزی در ساماندهی وضعیت بازار، گفت: بانک مرکزی بدون از دست دادن ذخایر ارزی، کنترل بازار را به دست گرفته است.
کد خبر : ۱۱۱۷۷۹
ساختمان بانک مرکزی

امیر خجسته در گفتگو با ایبِنا با اشاره به وضعیت فعلی بازار گفت: هر چند نمی‌توان منکر نوسانات اخیر بازار در بخش‌های مختلف شد، اما باید بدانیم عملکرد فعلی بانک مرکزی در ساماندهی کلی بازار قابل تقدیر است.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر نرخ‌ها در بازار به واقعیت نزدیک‌تر شده است، افزود: خوشبختانه سازوکار و چارچوب‌هایی که بانک مرکزی اکنون در دستور کار خود قرار داده نوید دهنده بهبود وضعیت در آینده نزدیک است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بانک مرکزی توانسته با حداقل دخالت در بحث بازار سکانداری بازار را به دست بگیرد، تصریح کرد: دخالت در بازار موضوعی بوده که در برهه‌های گذشته عوارض بسیاری بر اقتصاد بر جای گذاشته است.


خجسته با بیان اینکه قطع ید سوءاستفاده کنندگان و دلالان از بازار ارز در طی یک سال اخیر مهم‌ترین اقدام بانک مرکزی بوده است، گفت: بارها دیده شد که عامل اصلی نوسانات نرخ‌ها در بازار خرید و فروش های بی‌پشتوانه و حتی غیر واقعی بوده که خوشبختانه این موضوع اکنون به حداقل ممکن رسیده است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکاری از سوی بانک مرکزی برای کاهش خروج ارز به بهانه‌های مختلف، افزود: ضمن اینکه باید تلاش کنیم ارز تک نرخی شود باید در مسیر ممانعت از خروج آن از کشور نیز کوشا باشیم.


رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارایه مشوق‌های کلان به صادرکنندگان یکی از راهکارهایی است که به واسطه آن می‌توان افسار ارزی کشور را در داخل کنترل کرد.
 گفت وگو از مینا ساعتچی


برچسب ها: بانک مرکزی ارز
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر