در حالت شبیه‌سازی شده؛

سوئد پروژه صدور آزمایشی رمز ارز ملی خود را کلید زد

بانک مرکزی سوئد (Sveriges Riksbank) از اجرای پروژه آزمایشی رمز ارز انحصاری خود موسوم به «ای‌- کرون» و به عنوان مکملی برای پول نقد خبر داد.
کد خبر : ۱۱۱۸۱۵
سوئد

به گزارش ایبِنا از کوین‌دِسک، پروژه آزمایشی رمزارز ملی سوئد تازه‌ترین تلاش یک بانک مرکزی در این حوزه محسوب می‌شود آن هم از سوی موسسه ای که سال‌ها برای پایه ریزی چنین پروژه ای ابراز نگرانی می‌کرد.


اما دستکم در حال حاضر پروژه آزمایشی ای‌کرون قرار است به طور محدود پیش برود. رمزارز آزمایشی بانک مرکزی سوئد توسط شرکت ایرلندی اکنسچر و برپایه فناوری فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) ساخته شده است،


در این طرح پایلوت یا آزمایشی هیچ بانک یا کاربری دخالت ندارد، بلکه همه چیز در شبکه داخلی بانک مرکزی شبیه سازی می‌شود. شرکت اسکنچر همچنان در حال کار روی سیستم نهایی آزمایشی است.


بانک مرکزی سوئد تحت تاثیر از دلزدگی شدید مردم این کشور از پول نقد، مباحثات خود را به منظور توسعه رمزارز ملی از نوامبر ۲۰۱۶ آغاز کرد؛ البته این بانک هرگز اعلام نکرد که چه فناوری از رمزارز ملی سوئد پشتیبانی می‌کند. فناوری دفتر کل توزیع شده از ابتدای فعالیت رسمی این پروژه یکی از گزینه‌های مورد نظر بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر