طلا در یک قدمی بیشترین رشد هفتگی پس از بیش از ۹ سال

افزایش هراس‌ها از وارد شدن ضربه ای سخت به اقتصاد جهان تحت تاثیر شیوع سریع ویروس کرونا، طلا را در مسیر ثبت بالاترین رشد هفتگی خود از اواخر اکتبر ۲۰۱۱ تاکنون قرار داد.
کد خبر : ۱۱۲۲۹۷
طلا

به گزارش ایبِنا از رویترز، شاخص اسپات گلد صبح امروز (جمعه) با رشد بیش از ۲ درصدی نسبت به روز گذشته، ۰.۲ درصد افزایش یافت و هر اونس طلا به قیمت ۱۶۷۴.۲۰ دلار معامله شد.


معاملات آتی طلای آمریکا نیز با افزایش ۰.۴ درصدی به ۱۶۷۵.۲۰ دلار رسید.


«ایلیا اسپیواک» استراتژیست ارزی شرکت دیلی اف‌ایکس، گفت: قیمت طلا در حال بالا رفتن است زیرا بازارها در انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره بوده و تا جایی که بازارهای گسترده‌تر مربوط است، ریسک گریزی نیز در حال افزایش است. مهم‌ترین پرسش در حال حاضر این است که نگرانی بازارها بابت تاثیرات ویروس کرونا چطور ادامه می یابد.


نگرانی‌های روزافزون از این ویروس مرگبار که سرمایه گذاران را به شکلی شتابزده به سمت سرمایه گذاری‌های امن سوق داده و در کنار آن اقدام سه شنبه هفته گذشته فدرال رزرو مبنی بر کاهش اضطراری نرخ بهره به اندازه ۵۰ نقطه پایه موجب شد تا طلا تا اینجای هفته ۵.۵ درصد رشد داشته باشد.


«دنیل هاینس» تحلیلگر ANZ می‌گوید: در نتیجه تشدید چشمگیر شرایط، شاهد تغییر دائمی مسیر از اوراق بهادار به طلا بوده ایم و این همان راهی  است که طلا در آینده ای نزدیک در پیش خواهد گرفت.


پس از وال استریت، بورس‌های آسیا نیز امروز سقوط کرد و این در حالی است که اوراق ۱۰ ساله آمریکا رکورد تازه ای از سقوط را تجربه کرد و در نتیجه آن ارزش دلار برابر رقبای اصلی آن به پایین ترین سطح در دو ماه اخیر رسید.


کرونا که اواخر سال ۲۰۱۹ از مرکز چین شیوع پیدا کرد در حال حاضر بیش از ۹۸ هزار نفر را در سرتاسر جهان مبتلا کرده و بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ تن را به کام مرگ کشانده است.


قیمت هر اونس نقره با ۰.۴ درصد افت به ۱۷.۳۴ دلار رسید و پلاتینیوم نیز با از دست دادن ۰.۱ درصد از ارزش به ۸۶۴.۸۶ دلار تنزل پیدا کرد.

برچسب ها: قیمت طلا کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر