21 خرداد 1399 - 10:31
هفته جهاد کشاورزی و ۸۷ سالگی بانک کشاورزی- ۱

بانک کشاورزی، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی

بانک کشاورزی براساس آمار وارقام ، قدرتمندترین پشتیبان مالی بخش کشاورزی و اهرم موثری در سازوکار توسعه اقتصاد کشاورزی و جهش تولید در بخش کشاورزی است.
کد خبر : ۱۱۵۰۱۰
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، تسهیلات پرداختی این بانک در سه سال اخیر در راستای حمایت از تولید در بخش کشاورزی، رشد چشمگیری داشته است به طوری که از ۳۸۸ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۶ با رشدی۳۶  درصدی و جهشی ۱۴۲ هزار میلیارد ریالی  به ۵۳۰ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۸ رسیده است.


بر اساس این گزارش ، افزایش سهم تسهیلات سرمایه ای در سه سال اخیر ، تاثیر مثبت و ارزشمند رشد چشمگیر تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی را دو چندان کرده است. تسهیلات سرمایه ای بانک کشاورزی از رقم ۸۲ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۶ به رقم ۳۹۱ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۸ رسیده است که ۷۴ درصد از کل تسهیلات پرداختی را شامل می شود. تغییر این نسبت به نفع تسهیلات سرمایه ای، بیانگر حرکت هدفمند و هوشمندانه بانک کشاورزی برای حمایت بیشتر از فعالیت های تولیدی زیربنایی و بنیادین کشاورزی و توسعه صنایع وابسته به بخش کشاورزی است که دستاوردهای شایان توجهی را در راستای جهش تولید رقم می زند.


شایان ذکر است بانک کشاورزی در این روزهای مقارن با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، در حالی ۸۷ امین سالگرد تاسیس و فعالیت خود را آغاز می کند که ۸۷ درصد از تسهیلات پرداختی آن  مستقیما به بخش کشاورزی تزریق می شود و الباقی تسهیلات نیز به صورت غیر مستقیم به رونق و توسعه چرخه ی گسترده ی معیشت مرتبط به بخش کشاورزی معطوف می شود تا نهایتا با حمایت از اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از جهش تولید، به تامین امنیت غذایی در جامعه و خودکفایی کشور بیانجامد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر