03 تير 1399 - 10:57

سهم ۲۰ هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی در تولید محصولات گلخانه ای

وزیر جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای افزایش چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری سطح زیر کشت گلخانه‌ها خبر داد و پیش بینی کرد امسال سه میلیون تن محصولات گلخانه ای تولید شود.
کد خبر : ۱۱۵۴۱۴
گلخانه

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، در سال ۹۸  تعداد ۲۱۲۰ فقره طرح واجد شرایط  با مساحت ۱۴۴۳ هکتار توسط این بانک مصوب و عقد قرارداد شد . پیش بینی می شودمیزان اشتغال حاصله ۱۴۴۳۰ نفرباشد.در سال۱۳۹۸ مبلغ ۳۲۹۲۴ میلیارد ریال برای طرح های مصوب و عقد قرارداد شده تامین مالی شد که از این میزان، برای احداث و توسعه ۱۴۰۰ واحد گلخانه با مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار ، ۲۰۱۷۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و الباقی نیز در حال پرداخت است.


شایان ذکر است با توجه به اهمیت  توسعه گلخانه‏ ها و لزوم حمایت از این گونه طرح ها در کشورو با توجه به شرایط اقلیمی و مزایای کشت گلخانه ‏ای، حمایت از توسعه  این طرح ها درسال ۱۳۹۸در اولویت برنامه های بانک کشاورزی قرارداشت و سهم قابل توجهی از اعتبارات این بانک را نیز به خود اختصاص داد وبه تبع آن،  نقش این بانک را در افزایش تولید محصولات گلخانه ای بسیار مهم و پررنگ کرد.


خاطر نشان می شود،این اولویت به قوت خود باقی است وبانک کشاورزی در برنامه سال۱۳۹۹ خود  وپیرو سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی ،منابع چشمگیری را برای پرداخت تسهیلات به کشت گلخانه ای وحمایت از توسعه چنین طرح هایی اختصاص داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها