در بحبوحه پاندمی کرونا؛

روند تولید و استخراج طلای جهان نزولی شد

در حالی که بی‌ثباتی ایجاد شده ناشی از پاندمی ویروس کرونا به سیل خریداری طلا منجر شده است، تحلیلگران با طرح این پرسش نگرانی‌هایی را بروز داده‌اند: چقدر طلا برای استخراج باقی مانده است؟
کد خبر : ۱۱۸۱۶۷
طلا

به گزارش ایبِنا از راشاتودی، براساس اعلام شورای جهانی طلا، استخراج و تولید طلا در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۳هزار و ۵۳۱ تن بود که نسبت به سال پیش از آن یک درصد افت داشت. این نخستین ریزش در تولید فلز زرد از سال ۲۰۰۸ تاکنون محسوب می‌شود.


آمارها حاکی از آن است که تاکنون حدود ۱۹۰ هزار تن طلا استخراج شده است. تخمین‌ها کمی با یکدیگر تفاوت دارند اما براساس همین ارقام تقریبی، حدود ۲۰ درصد طلا همچنان برای استخراج باقی مانده است. برخی از کارشناسان می‌گویند که انسان‌ها در طول هر سال بیشترین میزان ممکن را استخراج کرده‌اند.


«حنا برندستائتر» سخنگوی شورای جهانی طلا در این خصوص گفت: درحالیکه رشد عرضه طلا در سال‌های آتی می‌تواند در نتیجه تحلیل رفتن ذخایر فعلی و همچنین کمیاب شدن فزآینده اکتشافات جدید، کند شده و یا اندکی کاهش یابد، این ادعا که تولیدات به اوج رسیده شاید در حال حاضر کمی ادعایی خام باشد.


کارشناسان می‌گویند در حالیکه همچنان معادن جدید طلا در حال اکتشاف است، استخراج طلا به شکلی فزآینده روند نزولی به خود گرفته است.


حدود ۶۰درصد از عملیات‌های استخراج طلای جهان در حال حاضر در معادن سطحی انجام می‌شود و باقیمانده معادن زیرزمینی هستند.


در حال حاضر چین بزرگ‌ترین استخراج کننده طلا بوده و کانادا، روسیه و پرو در رده‌های بعدی بزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلا هستند. کارشناسان تاکید کرده‌اند که تقریبا مناطق معدودی برای اکتشاف باقی مانده و احتمالا نویدبخش‌ترین آنها در بخش‌های بی‌ثبات‌تر جهان همچون آفریقای غربی واقع شده‌اند.


با این حال، خبر خوب این است که برخلاف سایر منابع تجدیدناپذیر همچون نفت، طلا قابل بازیافت است و این یعنی جهان هرگز از طلا تهی نمی‌شود حتی اگر دیگر نتوانیم استخراج کنیم!

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر