10 مهر 1399 - 14:05

دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین آغاز به کار کرد

دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین، طی مراسمی با حضور دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل این بانک و دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.
کد خبر : ۱۱۸۴۱۷
بانک کارآفرین


به گزارش
ایبنا به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین، طی مراسمی با حضور محمدرضا فرزین مدیرعامل این بانک و دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.


محمدرضا فرزین مدیرعامل این بانک در این مراسم گفت: موضوع تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی از ابتدای سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است. به موجب تفاهمنامه‌ای که در تیر ماه امسال با صندوق نوآوری و شکوفایی به امضا رسید، از فرصت‌های بازار سرمایه به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده خواهیم کرد.


فرزین همچنین گفت: بانک کارآفرین در برنامه دوساله ۱۴۰۰-۱۳۹۹، بر حمایت از فعالیت‌های فناورانه، نوآورانه و خطرپذیر تمرکز دارد. افتتاح این دفتر در محل صندوق نوآوری و شکوفایی گام موثری در این زمینه به شمار می‌رود.


وی در ادامه افزود: دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین که فعالیت خود را از امروز به صورت رسمی آغاز کرده، درگاهی برای تسهیل و تسریع ارتباط بانک با شرکت‌های متقاضی خدمات بانکی به شمار می‌رود که در آینده نزدیک فعالیت‌های خود را توسعه خواهد داد.


مدیرعامل بانک کارآفرین در بخش پایانی سخنان خود گفت: بانک کارآفرین آمادگی دارد که با ارائه مشاوره مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی، بستر لازم جهت ارائه طیف وسیعی از خدمات بانکی به این شرکت‌ها را تامین نماید.


در بخش دیگری از این مراسم دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی طی سخنانی گفت: تامین مالی حوزه نوآوری تنها با تکیه بر منابع دولتی و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی امکانپذیر نیست. به همین دلیل توافق‌هایی با نظام بانکی کشور برای حمایت جامع و کامل از طرح‌های بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است.


وی در ادامه فعالیت‌های صندوق طی سال گذشته را تشریح کرد و افزود: تامین مالی شرکت‌های کوچک، با حمایت صندوق‌های نوآوری انجام شده است. همچنین در ۲۰ ماه گذشته نزدیک به سه هزار میلیارد تومان از طرف بانک‌های عامل به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.


وحدت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از بانک کارآفرین جهت ورود به حوزه فناوری گفت: همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک کارآفرین بر دو محور ارائه تسهیلات و ضمانتنامه و همچنین انتشار اوراق و استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌های متقاضی استوار خواهد بود.


گفتنی است در مراسم آغاز مرحله سوم حمایت از کسب وکارهای آسیب‌دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ که روز یکشنبه ۲۹ تیر ماه برگزار شد، طی تفاهمنامه همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی، اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان با نرخ سود ۹ درصد در دستور کار بانک کارآفرین قرار گرفت.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر