03 آبان 1399 - 14:56
بانک کشاورزی،حامی تولید و کارآفرینان؛

حمایت۱۰۰میلیاردی بانک کشاورزی از طرح پرورش ماهی در استان بوشهر

واحد پرورش ماهی دردریا« پیشاهنگ »با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن باحمایت و مشارکت ۱۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی در استان بوشهر راه اندازی شده و نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی منطقه ایفا می کند.
کد خبر : ۱۱۹۰۶۱
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، استان بوشهر از استان‌های جنوبی ایران و هفدهمین استان بزرگ کشور به لحاظ مساحت است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. این استان،به‌علت قرارگیری درساحل استراتژیک خلیج فارس،صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، وجود ذخایر نفت و گاز ، کشاورزی، نخل‌داری و وجود نیروگاه هسته‌ای از اهمیت راهبردی و اقتصادی برخوردار است؛ به گونه‌ای که پایتخت انرژی ایران لقب گرفته‌است.در بندر کنگان استان بوشهر و در آبهای نیلگون خلیج فارس،واحد پرورش ماهی در دریا« پیشاهنگ » وجود دارد که با ظرفیت ۵۰۰ تن در سال و با تسهیلات بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده است و بستر مناسبی دردستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و تامین گوشت ماهی مورد نیاز را فراهم کرده  که با حمایت و مشارکت ۱۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی راه اندازی شده و با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵ نفر، نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی این منطقه ایفا می کند.
از دیگر قابلیت های روش اشتغالزایی پرورش آبزیان  در دریا  آن بوده که در مناطق محروم و توسعه نیافته می تواند برای  جوانان ایجاد اشتغال و رفاه کند.


حمید رضا پیش آهنگ مجری  این طرح  درباره مزایای پروژه  پرورش ماهی در دریای  پیشاهنگ گفت: با تعداد ۴ قفس و با ظرفیت هر قفس ۱۲۵ تن در سال کاررا شروع کردیم که جایگزین خوبی برای روش های منسوخی نظیر صید پره و یا استفاده از قایق ها و لنج های نامطمئن است . این امکانات همگی با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی راه اندازی شده اند.این پروژه برگ افتخار دیگری از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از کارآفرینی و تولید به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده کشور است.


شایان ذکر است در حال حاضر زنجیره تولید طرح پرورش ماهی در قفس پیشاهنگ  در حال راه اندازی سایت نرسی برای  تکمیل زنجیره تولید و پرورش بچه ماهی به سایز سی تا پنجاه گرم برای ارایه به مزارع پرورش ماهی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر