06 آبان 1399 - 16:05
رییس اداره کل اعتبارات بانک مسکن خبر داد؛

استمرار حمایت ویژه از سیل‌زدگان کشور با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن آخرین وضعیت پرداخت سه سطح تسهیلات ارزان قیمت به سیل زدگان فروردین ماه سال گذشته را اعلام کرد.
کد خبر : ۱۱۹۱۳۴
بانک مسکن در قاب ایبِنا

به گزارش ایبِنا به نقل از هیبنا، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل اعتبارات و تامین بانک مسکن با اشاره به استمرار حمایت مالی از آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه ۹۸ گفت: حجم تسهیلات دهی به سیل زدگان ۲۲ استان کشور از سال گذشته تا تاریخ ۲۴ مهرماه امسال به ۴۰ هزار و ۱۷۲ فقره رسیده است.


به گفته وی اعتبار تخصیصی به شعب بانک مسکن در استان های آسیب دیده رقمی بالغ بر ۹۵۰ میلیارد تومان بود که تا این تاریخ بیش از ۸۵۰ میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان آن در قالب سه نوع تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه مطابق با برنامه ریزی انجام شده بانک مسکن در سه سطح شامل بازسازی واحدهای مسکونی، تعمیر واحدهای آسیب دیده و نیز پرداخت کمک هزینه امور معیشتی از سیل زدگان این استان ها در قالب پرداخت تسهیلات حمایت مالی کرده است، عنوان کرد: بیشترین پرونده های تسهیلاتی تشکیل و پرداخت شده در شعب این استان های سیل زده از میان این سه سطح مربوط به تقاضای اخذ تسهیلات برای تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری بوده است.


وی ادامه داد: براساس گزارش به دست آمده تا تاریخ مذکور، تعداد ۱۶ هزار و ۵۱۷ فقره تسهیلات به ارزشی بالغ بر ۱۸۱ میلیارد و ۹۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای تعمیر واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی سیل زده در این استان ها پرداخت شده است.


صالحی در عین حال با اشاره به تخریب بخش زیادی از واحدهای مسکونی در این مناطق سیل زده، اظهار کرد: بانک مسکن برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق روستایی تا ۲۴ مهرماه امسال، ۱۰ هزار و ۹۰۹ فقره تسهیلات با ارزش ریالی در حدود ۴۳۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان و برای بازسازی خانه های تخریب شده در مناطق شهری تعداد یک هزار و ۳۷۱ فقره تسهیلات با ارزش ریالی در حدود ۶۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان اعطا کرده است.


رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی همچنین به میزان تسهیلات اعطایی برای تامین امور ضروری و معیشتی سیل زدگان اشاره کرد و افزود: در دوره زمانی مذکور بیش از ۱۱ هزار و ۳۷۵ فقره تسهیلات به متقاضیان این گروه از تسهیلات پرداخت شده است. ارزش ریالی این تسهیلات نیز حدودا معادل ۱۶۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان بوده است.


وی در پایان تاکید کرد: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن و ساختمان و همچنین بازوی اصلی دولت در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی، تنها بانکی است که بخش ویژه ای را در راستای حمایت از هموطنان آسیب دیده در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه پیش بینی کرده تا از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آنها بتواند مسیر جبران خسارات وارده در این حوادث را تسهیل کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر