10 آبان 1399 - 11:52

تداوم کاهش پلکانی قیمت دلار در اولین روز هفته

آغاز هفته برای فعالان بازار ارز، با کاهش پلکانی نرخ دلار در کانال بیست و هفت هزار تومانی همراه شده است.
کد خبر : ۱۱۹۲۲۷
پول

به گزارش ایبِنا؛ در ادامه روند کاهشی شاخص ارزی در هفته گذشته، امروز نیز بازار ارز با افت نرخ فروش دلار و یورو فعالیت خود را آغاز کرده است. اولین روز هفته (شنبه دهم آبان ماه ۹۹) در حالی با روند نزولی نرخ ارز آغاز شده است که بررسی معاملات بازار ارز از هفته گذشته تا به امروز، از کاهش معنادار قیمت اسکناس دلار و یورو حکایت دارد.


بررسی‌ها نشان می‌دهد که در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا با افت ۲۳۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز پنج شنبه، به قیمت ۲۷۵۲۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین بهای دلار در معاملات امروز بازار ارز نسبت به شنبه هفته گذشته، حدود ۱۵۰۰ تومان کمتر شده است.


بر اساس این گزارش، قیمت فروش هر اسکناس یورو نیز در صرافی های مجاز سطح کشور، (در لحظه انتشار این گزارش) به رقم ۳۲۱۵۰ تومان رسیده است که نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، ۵۰۰ تومان و نسبت به شنبه هفته گذشته، ۲۲۵۰ تومان کمتر شده است.


روند کنونی بازار ارز نشان از ریسک بالای سرمایه گذاری دارد. به گفته فعالان ارزی، افزایش حجم عرضه در این روزها، معنادار بوده و چشم انداز کاهشی قیمت ها در بازار ارز را تقویت کرده است. همچنین در کنار رشد عرضه اسکناس در بازار ارز، روند معاملات حواله‌های ارزی نیز در سامانه نیما افزایش یافته است.


به نظر می رسد با توسعه روش واردات در مقابل صادرات و واردات در مقابل ارز اشخاص، شاهد تعدیل بیشتر نرخ ارز و افت شاخص ارزی باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر