آمازون

آمازون با شروع تعطیلی‌های کرونایی، تبلیغات جمعه سیاه فرانسه را رها می‌کند.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، آمازون در حال پس گرفتن تبلیغات برای تخفیف‌های قبل از جمعه سیاه در فرانسه است، پس از اینکه دولت اعلام کرد این کمپین ناعادلانه است، در زمانی که تعطیلی ویروس کرونا کسب و کارها را مجبور کرده که بسته باشند.

روز جمعه فرانسه وارد دومین تعطیلی ملی خود شد تا سعی کند جلوی افزایش ابتلا را بگیرد. محدودیت‌های اعمال شده تحت آن شامل تعطیلی فروشگاه‌های غیر ضروری است. سخنگوی آمازون گفت که این گروه توافق کرده است که تبلیغات رادیویی خود را در مورد فروش جمعه سیاه متوقف کند. به هر حال، صفحه‌ای با موارد تخفیف‌دار تحت عنوان "جمعه سیاه پیش از موعد" روز شنبه در وب سایت فرانسوی آن به صورت مستقیم پخش شد.

وزیر اقتصاد گفت که او از آمازون خواسته است که فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.وی روز شنبه به رادیو یک اروپا گفت: اصلاً مناسب نبود زمانی که ۲۰۰ هزار شغل مجبور شوند درهای خود را ببندند، این کمپین برگزار شود.
جمعه سیاه، یک روز خرید با تخفیف که در سراسر جهان برگزار می شود، معمولاً همزمان با جمعه آخر هفته شکرگذاری ایالات متحده است. قرار بود کمپین آمازون در فرانسه بین ۲۶ اکتبر و ۱۹ نوامبر برگزار شود.

این خرده فروش آنلاین پس از درگیری با اتحادیه های صنفی بر سر شرایط بهداشتی آنجا، در اولین تعطیلی این کشوردر بهار امسال مجبور شد برخی از انبارهای خود را در فرانسه تعطیل کند. اینکه آیا آمازون اجازه دارد کمپینی برای فروش جمعه سیاه امسال حفظ کند هنوزمشخص نیست.

رستوران ها ، کافه ها و مغازه های فرانسوی که کالاهای اساسی را نمی‌فروشند، باید حداقل تا دو هفته آینده تعطیل شوند. این محدودیت ها موجب اعتراض در سراسر کشور به ویژه کتابفروشی‌ها شد، سیاستمداران مخالف و چهره‌های ادبی خواستار بازماندن آنها بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =