24 آبان 1399 - 13:13
بانک کشاورزی، حامی تولید و کارآفرینان؛

حمایت۱۰۲۰میلیاردی از مرکزلجستیک وپایانه صادرات محصولات کشاورزی

بزرگترین مرکز لجستیک و پایانه بین المللی صادرات محصولات کشاورزی با حمایت و مشارکت ۱۰۲۰میلیارد ریالی بانک کشاورزی در استان مازندران راه اندازی شده است.
کد خبر : ۱۱۹۶۱۹
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، شهرستان جویباردر استان مازندران به بزرگ ترین  مرکز لجستیک و پایانه بین المللی صادرات محصولات کشاورزی در کشورمبدل شده است.این مرکز با حمایت و مشارکت ۱۰۲۰  میلیارد ریالی بانک کشاورزی راه اندازی شده و با ایجاد اشتغال برای ۳۰۰  نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰۰ نفربه صورت غیر مستقیم، نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی این منطقه ایفا کرده است .


در بازدید از مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس که  با زمینی به وسعت ۳۱ هکتار و مجهز به فضای مسقف با سالن هایی برای آماده سازی و بسته بندی، رنگ آوری، آزمایشگاه، نمایشگاه و تالار بورس، بستر مناسبی را برای  اصلاح نظام توزیع و تنظیم بازار محصولات کشاورزی ، ایجاد و معرفی برند ایرانی در بازارهای جهانی،  فراهم کرده است.


خلیل قلی زاده، مدیر مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گسترپارس گفت: استان مازندران رتبه نخست تولیداتی چون برنج، مرکبات، کیوی، گل و گیاهان زینتی، گوشت مرغ، جوجه یک روزه، ماهیان پرورشی و خاویاری در کشور را در اختیار دارد و این مرکز با ظرفیت ۳۳۰  هزار تن  انواع محصولات کشاورزی در سال در حال تکمیل و بهره برداری است.


مدیر روماک گسترپارس با تاکید بر حمایت ۱۰۲۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی و همراهی بانک با این مجموعه گفت: این مرکز در فاز اول ، امکان تهیه و آماده سازی ۲۴۰ هزار تن کالا و ارسال به صورت انبوه، مستمر و تحت پوشش یک برندرا دارد و می تواند ۹۰ هزار تن انواع میوه، سبزی، گوشت، مرغ و سایر محصولات کشاورزی را نگهداری و ذخیره سازی کند.


این گزارش می افزاید: استان مازندران یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور، سالانه ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر