شروع کار صندوق بیمه حوادث طبیعی؛ سال آینده

رییس کل بیمه مرکزی گفت: با تصویب آیین نامه‌های صندوق بیمه حوادث طبیعی در هیات دولت، این صندوق از سال آینده، کار خود را شروع می‌کند.
کد خبر : ۱۱۹۹۶۷
سلیمانی

به گزارش ایبِنا به نقل از صدا و سیما، غلامرضا سلیمانی گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی که در زمینه زلزله، سیل و حتی سونامی و سایر حوادث طبیعی در نظر گرفته شده در شهرهای مختلف کشور ایجاد می‌شود.


وی اضافه کرد: بعد از پیگیری و اصلاحات لازم، تشکیل این صندوق در مجلس شورای اسلامی و سپس در شورای نگهبان به تصویب رسید. سلیمانی گفت: رییس مجلس نیز به طور رسمی این موضوع را در نامه‌ای به رییس جمهور اعلام و وی از دوم آذرماه به طور رسمی به وزارت اقتصاد و دارایی و بیمه مرکزی ابلاغ کرد.


وی افزود: ما برای تشکیل صندوق و هیات امنا اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و جلسات و کمیته‌های لازم را تشکیل دادیم تا بر روی آیین نامه‌های آن کار کنند که امیدواریم به تصویب هیئت دولت برسد.


رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: این صندوق برای حوادث طبیعی که در کشور اتفاق می‌افتد در نظر گرفته شده و اگر خسارتی پیش آید با حق بیمه حداقلی که از شهروندان گرفته می‌شود و بخشی که پرداخت آن را دولت قبول کرده، صندوق شکل می‌گیرد.


سلیمانی گفت: بیمه واحدهای مسکونی که انشعاب برق دارند تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی صندوق قرار می‌گیرند که ۵۰ درصد آن را بیمه و ۵۰ درصد دیگر را بیمه شدگان و صاحبان واحدهای مسکونی پرداخت می‌کنند.


وی تاکید کرد: پرداخت‌های بیمه براساس مسایل زمین شناسی و نوع ریسک آن در نقاط مختلف کشور متفاوت است بنابراین صندوق موظف است هر سال نرخ بیمه را مشخص کند و از همان مبلغ ۵۰ درصد را دولت و ۵۰ درصد دیگر را بیمه شدگان پرداخت می‌کنند.


سلیمانی گفت: این بیمه شامل همه حوادث طبیعی که قانون مشخص کرده است، اما ابتدا شامل واحدهای مسکونی می‌شود و در مراحل بعدی، بخش‌های دیگر را نیز در برخواهد گرفت. وی درباره پرداخت بیمه خودروهای بیمه شده، در ساعت‌های ۹ شب تا ۴ صبح که محدودیت‌های تردد کرونایی اعمال می‌شود نیز افزود: وقتی یک خودرو تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد زمان ندارد و در طول دوره تحت پوشش، شرکت بیمه گر موظف است این خسارت را براساس بیمه نامه‌ها پرداخت کند به همین دلیل ما آمادگی پرداخت خسارت در هر زمان و هر نقطه‌ای را داریم.

برچسب ها: بیمه مرکزی حوادث
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر