انتقاد از نحوه مقابله فدرال رزرو با کرونا

یک اقتصاددان گفت: نحوه درمان کرونا توسط فدرال رزرو برای بهبود شرایط اقتصاد آمریکا، بسیار مضرتر از خود بیماری است.
کد خبر : ۱۱۹۹۷۳
اقتصاد جهان در کرونا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، به گفته پیتر شیف، اقتصاددان بیماری همه گیر کرونا ویروس اقتصاد ایالات متحده را بیمار نمی کند، اما محرک فدرال رزرو و چاپ پول این کار را می کنند و واکسن Covid-۱۹ نمی تواند آن را خوب کند.


این ایده که QE بی نهایت در اینجا وجود دارد تنها چیزی است که قیمت سهام را تحریک می کند. اخیراً جی پی مورگان تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ را منفی پیش بینی کرده است. با این وجود، آنها پیش بینی می کنند که اقتصاد در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم سال آینده دوباره برگردد.


به گفته شیف، بدیهی است که این به دلیل محرک عظیم دولت است که آنها احتمالاً حتی بیش از کنگره از طرف فدرال رزرو انتظار آن را دارند، زیرا من نمی دانم چه مدت طول می کشد تا دولت و کنگره بایدن محرک اولیه خود را تصویب کنند. بنابراین، پیش بینی این محرک است که بازار را هدایت می کند.


طبق گفته این کارگزار باسابقه، بار واقعی اقتصاد Covid نیست، بلکه تمام بدهی اقتصاد در حالی که فدرال رزرو سعی در مبارزه با Covid داشت، جمع شده است.


شیف گفت: این درمان کووید برای اقتصاد مضرتر از خود بیماری است و البته، اقتصاد ایالات متحده در جهان پسا کرونایی از کارآیی کمتری برخوردار خواهد بود زیرا شرکت های آمریکایی هنوز مجبور به پرداخت هزینه های آماده شدن برای تعطیلات بعدی یا ویروس بعدی هستند. ما در حال حاضر می دانیم که داستان چیست.

برچسب ها: فدرال رزرو کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر