سقوط دلار به پایین‌ترین سطح دوساله

نرخ دلار در پایین‌ترین سطح دو ساله خود قرار گرفت و در مقابل سایر ارزها تضعیف شد.
کد خبر : ۱۲۰۰۶۹
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه دلار به پایین‌ترین سطح بیش از دو ساله سقوط کرد و قرار است بزرگترین سقوط ماهانه خود را از ماه جولای ثبت کند، زیرا ترکیبی از خوش بینی واکسن و امید برای انقباض پولی بیشتر در ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را از ارز ذخیره جهان خارج می‌کند. در مقابل یک سبد ارزی، ارزش دلار با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۱.۷۰۷ رسید، کمترین میزان از آوریل ۲۰۱۸.


دلار پرریسک نیوزلند به بالاترین سطح دو سال و نیم رسید و به بهترین درصد سود ماهانه در هفت سال گذشته رسیده است. یورو و دلار استرالیا هر کدام اندکی افزایش یافت و به اوج های سه ماهه رسید. دلار استرالیا این ماه بیش از ۵ درصد، دلار نیوزلند ۶.۴ درصد و یورو ۲.۷ درصد افزایش یافته است.


استرلینگ این ماه روی ۱.۳۳۲۵ دلار ایستاد، و در این ماه به طور مرتب به بالاترین حد خود از سپتامبر صعود کرد، سرمایه گذاران اعلام کردند که معامله برگزیت حتی با پایان یافتن مهلت مذاکرات با واسطه انجام می‌شود.


شاخص دلار در ماه نوامبر حدود ۲.۴ درصد کاهش یافته است با توجه به نتایج امیدوار کننده آزمایش برای سه نمونه اصلی واکسن، که سرمایه گذاران را در مورد پایان بیماری همه گیر ویروس کرونا هیجان زده کرده است. تقریباً ۱۱ درصد زیر اوج ماه مارس یعنی ۱۰۲.۹۹۰ است.


در عین حال عصبی بودن در مورد موجی از موارد ابتلای جدید در سراسر اروپا و ایالات متحده و تعطیلی‌های جدید، برخی از ارزهای امن را پشتیبانی کرده و اندکی جلوی افت دلار را گرفته است.


با این حال، با توجه به اینکه انتخابات آمریکا منجر به انصراف قانون گذاران از تصویب هر نوع بسته هزینه های مالی شده است، سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو، احتمالاً با خرید اوراق قرضه بیشتر، درجلسه بعدی دسامبر، وارد عمل شود.


در این هفته اظهارات رئیس فدرال رزرو، جروم پاول قبل از کنگره در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و همچنین داده‌های بازار کار ایالات متحده از نزدیک برای پی بردن به تفکر بانک مرکزی و شکل گسترده بهبود اقتصادی بررسی شد.


ین ژاپن روز دوشنبه در۱۰۴.۰۷دلار بود و از ماه نوامبر کمی بیش از نیم درصد افزایش یافته است با توجه به اینکه شمار مرگ ومیر این بیماری به ۱.۵ میلیون نفر افزایش یافته است.


به گفته تحلیلگران دلار به آرامی به پایین ترین سطح سال می رود و با این وجود سرمایه‌گذاران مجدداً اوراق بهادار خود را به معاملات در سایر نقاط جهان اختصاص می‌دهند.


اگرچه ممکن است محدودیت های بیشتری برای تعطیل شدن برای بازارهای سهام ایالات متحده وجود داشته باشد، اما احتمال آماده شدن فدرال رزرو برای افزودن نقدینگی بیشتر باید هر نوع افزایش دلار را محدود کند و با توجه به اینکه شاخص دلار در هفت از ده دسامبر گذشته کاهش یافته است، تحلیلگران طرفدار روند نزولی آرام دلار در پایان سال هستند.


همچنین نوامبر ششمین افزایش ماهانه متوالی یوان چین را نشان می‌دهد، که حدود ۹ درصد از پایین‌ترین سطح در ماه می افزایش داشته است.


این مساوی با سود مشابه ماهانه در سال ۲۰۱۳ است، اما از نظر اندازه بیشتر است با توجه به اینکه چین جهان را از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا خارج می‌کند و ورود سرمایه‌ها، این ارز را به اوج جدید می‌رساند.


یوان چین آخرین بار در معاملات برون مرزی ۶.۵۷۴۳ به ازای هر دلار، کم و بیش ثابت بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر