بهترین هفته بورس اوراق بهادار لندن

بیشترین سود ماهانه برای FTSE 100 با وجود امیدهای بهبودی بیماری کرونا و کشف واکسن به دست آمد.
کد خبر : ۱۲۰۰۸۲
بورس لندن

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه FTSE 100 لندن افزایش یافت و بیشترین سود ماهانه خود تاکنون را بدست آورد در حالی که سرمایه گذاران به واکسن COVID-19 امیدوارند تا بهبود اقتصادی در سال آینده را تسریع کند.


گروه بانکی LLoyds پس از انتصاب چارلی نون، رئیس فعلی دارایی و بانکداری شخصی در HSBC، به عنوان مدیر ارشد اجرایی بعدی خود، ۱.۵ درصد سود کسب کرد.


FTSE 250 داخلی، که به عنوان فشار سنجی برای تمایلات برگزیت محسوب می‌شود ، ۰.۴ درصد افزایش داشت و بهترین ماه خود را از زمان بحران مالی جهانی در ۲۰۰۹ دنبال کرد.


به گفته یک اقتصاددان، خوش بینی موقتی در این هفته وجود دارد که سرانجام مذاکرات برگزیت به موفقیت برسد، اگرچه ما اخبار مربوط به چند هفته اخیر را می شنویم و هیچ چیز تاکنون محقق نشده است.


دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس، روز یکشنبه گفت: انگلیس و اتحادیه اروپا در حال گذراندن یک هفته بسیار مهم هستند، در حالی که مذاکرات در مورد توافق تجاری آخرین روزهای خود را با اختلافات جدی آغاز می کنند. انتظار در بازارها این است که توافق انجام شود.


صادرکننده بار FTSE 100  از سقوط ویروس کرونا در مارس ۳۰ درصد بازگشت داشت، اما تا این ماه، همتایان آمریکایی و اروپایی خود را از ترس در مورد میزان خسارت اقتصادی ناشی از تعطیلی های بیماری همه گیر عقب نگه داشته بود.


اطلاعات روز دوشنبه نشان داد اطمینان در مشاغل انگلیس به دلیل محدودیت های جدید در ماه نوامبر به پایین ترین سطح چهار ماهه رسیده است، اما شرکت ها پس از انتشار خبر موفقیت در تولید واکسن، نسبت به آنها کمتر بدبین شدند.


یک مطالعه نشان داد که عفونت های COVID-19 در طی یک ماه تعطیلی ملی انگلیس که از ۵ نوامبر آغاز شد، تا ۳۰ درصد کاهش یافت.


 گروه (Pets at Home Group Plc) پس از خرید ارائه دهنده خدمات دامپزشکی The Vet Connection به قیمت ۱۵ میلیون پوند (۲۰ میلیون دلار) ۱.۴ درصد افزایش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر