11 آذر 1399 - 13:52
بانک کشاورزی حامی تولید و کارآفرینان

حمایت۹۳۰میلیاردی از طرح خرید مبتنی برقرارداد کشت و صنعت روژین تاک

بانک کشاورزی برای اولین بار در کشور با مکانیسم تامین مالی۹۳۰ میلیاردی مجتمع کشت وصنعت روژین تاک در قالب طرح خرید مبتنی بر قراردادزمینه اشتغال ۵۵۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۲۰۱۰۶
بانک کشاورزی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، رب گوجه فرنگی از فرآورده های غذایی تبدیلی است که به عنوان عصاره گوجه فرنگی و در نقش یک چاشنی طعم دهنده و رنگ دهنده در بیشتر غذاها مصرف می شود. در این راستا، مجتمع عظیم کشت و صنعت روژین تاک با حمایت و مشارکت ۹۳۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی در استان کرمانشاه در حال فعالیت است و با تولید سالانه ۱۰۵ هزار تن انواع رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی(کچاپ)، سس مایونز، گوجه فرنگی قطعه قطعه شده و گوجه فرنگی درست پوست کنده، نقش موثری در اشتغالزایی، جهش تولید داخلی ، صیانت از امنیت غذایی و رونق صادرات دارد.


استان کرمانشاه در میانه ضلع غربی کشور با تنوع اقلیمی خاص و چهار فصل و وجود مرز مشترک با کشور عراق و بازارچه های مرزی متعدد ، در شرایط ویژه ی اقتصادی قرار دارد و کارخانجات عظیم کشت و صنعت روژین تاک که در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار در این استان بنا شده ، مجهز به پیشرفته ترین ماشین آلات صنایع غذایی با ظرفیت دریافت روزانه ۴۳۰۰ تن گوجه فرنگی و ظرفیت تولید رب گوجه فرنگی و مواد غذایی کنسروی است.


بانک کشاورزی در راستای تحقق شعار جهش تولید و با هدف تکمیل زنجیره ی تولید و ایجاد بازار مطمئن برای تولیدات کشاورزان، برای اولین بار در کشور با مکانیسم تامین مالی ۹۳۰ میلیاردی مجتمع کشت و صنعت روژین تاک استان کرمانشاه، در قالب طرح خرید مبتنی بر قرارداد(contract farming) با مشارکت بیش از  ۳۶۰۰ کشاورز و در سطح ۶۰۰۰ هکتار از اراضی استان، زمینه اشتغال ۵۵۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.


مظفر عبداله مدیر عامل مجتمع کشت و صنعت روژین تاک، با تاکید بر حمایت ۹۳۰ میلیاردی بانک کشاورزی و همراهی کامل بانک در خصوص این طرح می گوید: کشاورزان طرف قرارداد نسبت به تولید گوجه فرنگی بر اساس استانداردهای مدنظر شرکت اقدام و ضمن بهره گیری از امکانات گسترده شرکت(مشاوره، آزمایشگاه، نشاء، کود، سم و ...) محصول خود را طبق قراردادهای منعقده، در موعد مقرر تحویل شرکت داده و وجوه مربوطه را از بانک کشاورزی تحویل می گیرند. با پشتیبانی بانک کشاورزی و به همت مدیر و کارشناسان متخصص، کوشا و کارآفرین شرکت، با راه اندازی این طرح ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۶۰۰ نفر بهره بردار کشاورز و بیش از ۲۶۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و فصلی(در مزارع کشاورزی، حمل و نقل و ...) مشغول به فعالیت هستند.


شایان ذکر است این شرکت در تولید رب گوجه فرنگی، انواع کنسروهای گوجه فرنگی، انواع سس گوجه فرنگی و مایونز، سالاد و ... دارای خطوط تولید کامل تولید قوطی و خط لاک زنی است و یکی از واحدهای فعال و صادر کننده رب و انواع فرآوردهای گوجه فرنگی، به کشورهای روسیه، افعانستان و عراق و ... است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر