اتهام پولشویی قاچاق مواد مخدر به کردیت سوییس

کردیت سوییس به دلیل پولشویی برای کارتل کوکائین با اتهامات کیفری روبرو است.
کد خبر : ۱۲۰۵۵۲
کردیت سوئیس

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، دادستان سوئیس کیفرخواستی را علیه دومین بانک بزرگ کشور به دلیل عدم مقابله با اقدامات پولشویی مرتبط با قاچاق مواد مخدر توسط سندیکای جنایی بلغارستان تشکیل داد.


مطابق بیانیه دفترکل دادستان سوئیس، کردیت سوییس به عدم انجام کلیه اقدامات سازمانی منطقی و مورد نیاز برای جلوگیری از پولشویی دارایی متعلق و تحت کنترل این سازمان جنایی متهم شده است.


این کارتل جنایی که گفته می شود توسط یک کشتی گیر برتر بلغاری تاسیس شده، درگیر فروش بین المللی کوکائین و پولشویی گسترده از عواید آن بوده است. پول نقد حاصل از قاچاق مواد مخدر برای خرید املاک و مستغلات در سوئیس و بلغارستان استفاده شده است.


طبق گزارش دادستانی، درآمد حاصل از آن به حساب‌های بانکی که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ توسط این کارتل جنایی کنترل می‌شده است، وارد شده است. روش های افتتاح  و نظارت بر حساب ها توسط کارمندان و مافوق های کردیت سوییس با مقررات ضد پولشویی موجود و همچنین با دستورالعمل های داخلی بانک مطابقت ندارد.


کیفرخواست هایی که علیه مدیر سابق کردیت سوییس و دو عضو سازمان جنایی تنظیم شده بود، پس از تحقیقات ۱۲ ساله صورت گرفت. این بانک وام دهنده مستقر در زوریخ این ادعاها را رد کرد.


کردیت سوییس با بیان اینکه اطمینان دارد کارمند سابق آن بی گناه است گفت: این بانک اتهامات مربوط به  نقص های سازمانی احتمالی را رد می کند و قصد دارد با قدرت از خود دفاع کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر