14 بهمن 1399 - 11:34

نحوه استعلام وضعیت اعتباری صادر کننده چک اعلام شد

نحوه استعلام وضعیت اعتباری صادر کننده چک به عنوان یکی از فرایندهای مرتبط با چک در سامانه صیاد، بر اساس قانون جدید صدور چک اعلام شد.
کد خبر : ۱۲۱۷۷۰
نحوه استعلام وضعیت اعتباری صادر کننده چک اعلام شد

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران.ا، این سرویس، همانند گذشته، امکان استعلام وضعیت اعتباری صادر کننده چک از طریق ورود شناسه ۱۶ رقمی صیادی برگ چک را فراهم می‌کند.


بر اساس این گزارش، علاوه بر ابزارهای دسترسی به سامانه صیاد، خدمت مذکور از طریق "پورتال بانک مرکزی" و "سامانه پیامکی ۷۰۱۷۰۱"، نیز قابل دریافت است.


این گزارش می افزاید، به منظور استعلام وضعیت اعتباری صادر کننده چک از طریق پورتال بانک مرکزی می توان از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این بانک به نشانی www.cbi.ir و با مراجعه به صفحه استعلام وضعیت اعتباری چک صیادی، از طریق ارسال شناسه استعلام 16 رقمی مندرج در چک‌های صیادی، نسبت به وضعیت اعتباری کلی صادر کننده چک از نظر تعداد و مبلغ چک های برگشتی رفع سوء اثر نشده نزد شبکه بانکی مطلع شد. این اطلاعات در قالب دسته‌بندی‌هایی که شرح جزئیات آن‌ها در تارنمای این بانک موجود است، ارائه می‌شود.


همچنین سامانه پیامکی ۷۰۱۷۰۱ امکان استعلام وضعیت اعتباری کلی شخص صادر کننده چک، شامل دسته‌ای که وی بر اساس تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی رفع سوء اثر نشده، در آن قرار می‌گیرد را فراهم می‌کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر