19 بهمن 1399 - 17:36
مدیر عامل بانک رفاه کارگران خبر داد؛

پرداخت ۱۰۴ هزار فقره تسهیلات الکترونیک به حساب بازنشستگان

مدیر عامل بانک رفاه کارگران گفت: یکم اسفندماه ۱۰۴ هزار فقره تسهیلات طی یک روز بدون حضور در شعب به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.
کد خبر : ۱۲۱۹۴۸
پیام تبریک مدیر عامل بانک رفاه کارگران به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ميلاد بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار ایبنا، بانک رفاه امروز در مراسمی از دو سامانه «پرداخت آنلاین تسهیلات به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی» و «رفاه تولید» رونمایی کرد.


اسماعیل لله‌گانی مدیر عامل بانک رفاه کارگران، در نشست خبری رونمایی از این دو سامانه اظهار داشت: اعتبار بانک رفاه کارگران در سنوات گذشته برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان ۲۰۰۰ میلیارد ریال در سال بود که این رقم امسال به بیش از ۲۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه این اتفاق بانک را بر آن داشت تا سامانه‌هایی را طراحی کند که نیاز به حضور در شعب برای دریافت تسهیلات به ویژه در شرایط کرونا نباشد، افزود: امسال در مرحله اول ۳۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان پرداخت شد که مراجعه برای دریافت این میزان تسهیلات به شعب مشکلاتی را ایجاد کرد.


لله‌گانی ادامه داد: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیکی را انجام دادیم که در این مرحله ۲۳ هزار فقره تسهیلات به صورت پایلوت پرداخت شد و در فاز اصلی نیز در روز یکم اسفند ۱۰۴ هزار فقره تسهیلات طی یک روز بدون حضور در شعب به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.


مدیرعامل بانک رفاه کارگران درباره رونمایی از سامانه رفاه تولید نیز گفت: طی بازدیدهایی که از مناطق محروم کشور داشتیم متوجه شدیم که محصولات باکیفیت و قابل عرضه‌ای در این مناطق تولید می‌شود که بازار مناسبی برای فروش ندارد، بنابراین شعبی را در کلان شهرها در اختیار این تولیدکنندگان قرار دادیم و فروشگاه‌هایی را راه اندازی کردیم که استقبال خوبی از آنها شد اما به دلیل شرایط کرونا و تعطیلی اماکن نمایشگاهی فعالیت آنها متوقف و در نتیجه تعطیل شد.


وی تصریح کرد: در نتیجه بر آن شدیم تا بستری الکترونیکی را فراهم کنیم که با تبلیغات بانک و معرفی این پلتفرم امکان فروش اجناس این تولیدکنندگان را در سامانه فراهم کنیم که البته یک کار عام‌المنفعه بوده و بانک هیچ کارمزدی برای این خدمات دریافت نمی‌کند.


لله‌گانی با تاکید بر اینکه بانک در تامین مواد اولیه و پرداخت تسهیلات نیز به تولیدکنندگان حاضر در این سامانه کمک خواهد کرد، افزود: همچنین رایزنی با صادرکنندگان برای عرضه برخی از این کالاها در خارج از کشور انجام شده و این آمادگی را داریم که پول کالاها را به تولیدکننده پرداخت کنیم و مبلغ آن را پس از صادرات از صادرکننده بگیریم.


وی با اشاره به اقدام دیگر بانک یادآور شد: طی قراردادی چهارجانبه بین بانک رفاه کارگران، سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نظام پزشکی طرح الکترونیکی کردن نسخ به اجرا درآمد که تامین مالی و خرید تجهیزات مورد نیاز داروخانه‌ها و پزشکان در سامانه بر عهده بانک رفاه کارگران گذاشته شد تا نسخه‌ها به صورت الکترونیکی انجام شود.


مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به عملکرد ۹ ماهه این بانک اظهار داشت: هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط و ۴۷۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه آب، کشاورزی، صنعت و معدن و ساختمان پرداخت شده است.


وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی و معرفی‌شدگان کمیته امداد، بهزیستی و ... به مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است، گفت: از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک ۴۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه به مبلغ ۲۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.


وی با اشاره به پرداخت ۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح‌های حوزه‌های تولیدی و ۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، افزود: همچنین برای واحدهای آسیب‌دیده از کرونا و واحدهای تولید ماسک و تجهیزات ضدعفونی و بهداشتی ۷۵۰۰ فقره به مبلغ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.


لله‌گانی یادآور شد: پرداخت تسهیلات به سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت معوقات بیمارستان‌ها، پرداخت وام به معرفی‌شدگان کمیته امداد، پرداخت تسهیلات مسکن خانواده شهدا، حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، حمایت از معیشت بازنشستگان و پرداخت تسهیلات در حوزه بهداشت، سلامت و دارو از دیگر اقدامات بانک در ۹ ماهه سال جاری بوده است.


وی تاکید کرد: بانک رفاه یک بانک تجاری است که در همه حوزه‌های صنعت، خدمات معدن و غیره امکان فعالیت دارد و با توجه به کاهش منابع عمرانی کشور، بانک رفاه منابعی را برای طرح‌های راه‌آهن، جاده‌ای، آبرسانی و سدسازی تامین کرده است تا رشد و توسعه عمرانی کشور ادامه پیدا کند.


مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه بانک تلاش کرد که تسهیلات بخش‌های مختلف علاوه بر سه ماه اول سال که بخشنامه بانک مرکزی بود در ماه‌های دیگر هم استمهال شود، گفت: در بانک رفاه تمام تلاش خود را انجام دادیم تا از تملک واحدهای تولیدی خودداری شود و همچنین تلاش کردیم تا نیاز به سرمایه در گردش این واحدها را تامین کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر