27 بهمن 1399 - 16:52
مدیرعامل بانک کشاورزی:

برای حل مشکلات جامعه به روحیه و فرهنگ بسیجی نیاز داریم

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه وظیفه ما این است بسیج و فرهنگ بسیجی را گسترش بدهیم تا کشور از این فرهنگ و روحیه بهره مند باشد،گفت: برای حل مشکلات کشور به این روحیه و زیرساخت فرهنگی نیاز داریم.
کد خبر : ۱۲۲۱۴۵
خدارحمی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، روح اله خدارحمی صبح روز یکشنبه ۲۷بهمن ماه در نشست فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی که به میزبانی حوزه مقاومت بسیج این بانک برگزار شد، با اعلام مطلب فوق نقش فرهنگ و روحیه بسیجی را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و خدمت به هموطنان برای رفع مشکلات تشریح کرد.


مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از چالش های عمده همه جوامع و راهکارهای غلبه بر این چالش ها گفت:اگر روحیه بسیجی تقویت و منفعت جویی فردی مهارشود و به دنبال اهداف و آرمان های الهی باشیم، امید آن می رود به میزان بیشتری بتوانیم بر مشکلات فائق آییم وزندگی مردم سر و سامان بهتری پیدا کند.


وی افزود: با وجود محدودیت هایی که دشمنان بدعهد در مسیر حرکت مردم ما ایجاد کردند، ملت غیور ایران به لطف خداوند  و با  رهبری رهبر فرزانه انقلاب، مسیر خود را ادامه می دهند و توفیقات خوبی هم به دست آورده ایم.


مدیرعامل بانک کشاورزی اضافه کرد:در چهار سال اخیر به دلیل تورم و تنش های ارزی و محدودیت هایی که دشمن برقرار کرد، کشور با مشکلاتی مواجه شد اما در حال حاضر و  به خاطر عملکرد کشاورزان و تولید کنندگان غیور بخش کشاورزی، در زمینه تأمین مایحتاج روزمره مردم مشکل عمده ای نداریم و کمبودی مشاهده نمی شود.


خدارحمی تصریح کرد:این موفقیت ها نتیجه تلاش و همت کشاورزان کشور و ترویج روحیه بسیجی است که با وجود مشکلات عقب نشینی نکردند و کارخود را بهتر از سال های قبل انجام دادند.


وی عملکرد بانک کشاورزی در این شرایط را به لحاظ حمایت و پشتیبانی از تولید بخش کشاورزی مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت:با وجود همه مشکلات شاخص های این بانک نشان می دهد نسبت به سال های قبل عملکرد به مراتب بهتری داشتیم.


مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به رشد تسهیلات پرداختی این بانک در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی رشد تسهیلات پرداختی به این بخش را در مقایسه با سال های گذشته چشمگیر دانست و گفت:در سال جاری مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان به مکانیزاسیون بخش کشاورزی اختصاص یافت که طی مدت ۱۰ ماه به کشاورزان پرداخت شد و برای دوماه باقیمانده سال نیز مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص یافته است و امسال ۳هزار میلیارد تومان برای تجهیز بخش کشاورزی به ماشین آلات  پرداخت کردیم.


خدارحمی پرداخت تسهیلات برای توسعه گلخانه های مدرن و ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ را از دیگر دستاوردهای بانک کشاورزی معرفی و خاطر نشان کرد: این بانک برای جبران کمبود تولید تخم مرغ کشور به عنوان یکی از محصولات اساسی مورد مصرف عامه مردم ، پا پرداخت تسهیلات۲۰۰۰ میلیارد ریالی از ایجاد یک واحد بزرگ تولید تخم مرغ با ظرفیت۳ میلیون قطعه  در استان گلستان که ۲۰ درصد فعلی تولید تخم مرغ کشور را دارد ، حمایت کرده است .


مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه تعداد زیادی از این قبیل فعالیت ها توسط فعالان بخش های مختلف اقتصادی کشور انجام می شود و بانک ها نیز حامی این فعالیت ها هستند، یادآور شد:درصدی از این واحدها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند اما تلاش می کنیم با تزریق سرمایه در گردش،تغییر تکنولوژی،امهال مطالبات و.... طرح های راکد و مشکل دار تعیین تکلیف شده و با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های کشور،مجداًبه عرصه تولید بازگردند.


خدارحمی افزود: همه دستگاه های مختلف کشور باید دست به دست هم داده و از تولیدکنندگان کشور حمایت کنیم تا چرخ تولید کشوراز حرکت باز نماند و با ایجاد اشتغال و تولید، مردم از نتایج آن بهره مند شوند.


وی گفت: همه کارکنان بانک کشاورزی با الهام از ایثار شهدا،جانبازان،خانواده های شهدا و بهره گیری از معنویتی که در حرکت آن ها در مسیر انقلاب وجود دارد در تلاشند به وظیفه خود درست عمل کرده و فراتر از وظایف محوله حرکت کنند که به لطف خداوند در این زمینه توفیقاتی داشته ایم و اکثر کشاورزان،مشتریان و مسئولان از عملکرد این بانک رضایت دارند.


مدیرعامل بانک کشاورزی با تأکید بر ضرورت حمایت از بسیج  گفت: همه کارکنان این به دلیل حمایت از بخش کشاورزی و خدمت به شریف ترین اقشار جامعه  که با دستان توانای خود برای ایجاد امنیت غذایی کشور تلاش می کنند ، بسیجی هستند.


بر اساس این گزارش، نشست فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی به میزبانی حوزه مقاومت بسیج بانک کشاورزی برگزار و سرهنگ پاسدار دکتر حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و محمد صدیق فرمانده حوزه مقاومت بسیج این بانک از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر