بانک آمریکا پیش‌بینی کرد؛

قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه می‌رسد

براساس پیش بینی بانک آمریکا ممکن است قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه بازگردد.
کد خبر : ۱۲۲۴۲۳
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، تحلیلگران بانک آمریکا پیش بینی کرده اند که ممکن است قیمت های نفت خام به سطح سال ۲۰۱۴ بازگردند و طی چند سال آینده به ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسند.


این بانک به نقل از بلومبرگ، گفت: این افزایش قیمت می تواند به لطف بهبود زیر ساخت های این کالا و اقدامات محرک جهانی باشد. علاوه بر این، بانک آمریکا پیش از این چشم انداز ۲۰۲۱ خود را برای نفت تجدید نظر کرد و پیش بینی کرد که ممکن است معیار جهانی برنت در سه ماهه دوم سال به طور موقت به قیمت ۷۰ دلار در هر بشکه برسد. پیش بینی می شود قیمت متوسط ​​نفت خام برنت ۶۰ دلاردر هر بشکه تسویه شده و برآورد قبلی خود را ۱۰ دلار افزایش دهد.


همچنین این بانک پیش بینی می کند قیمت متوسط نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امسال ۵۷ دلار در هر بشکه باشد. با افزایش یخ بندان در تگزاس، که به طور موقت بر تولید نفت خام ایالات متحده تأثیر گذاشت وهنوز هم محدودیت ها در تولید موثر توسط اعضای اوپک پلاس، اعمال می شود.


معاملات آتی نفت بیش از میزان یک سال گذشته افزایش یافت در حالیکه طوفان های زمستانی به برخی مناطق ایالات متحده آسیب رساند. از روز پنجشنبه، نفت خام برنت حدود یک درصد بالاتر از ۶۷ دلار بود و هنوز نزدیک به بالاترین سطح از زمان شروع بحران ویروس کرونا بود. نفت خام آمریکا با ۰.۷ درصد افزایش، کمتر از ۶۳ دلار در هر بشکه معامله شد.


بانک امریکا در خوش بینی نسبت به بهبود بازار انرژی در کنار یکی از بزرگترین مراکز تجارت انرژی در جهان، شرکت سوکار آذربایجان است، که این شرکت احتمال قیمت نفت برنت هر بشکه ۸۰ دلار قبل از پایان سال و بالاتر رفتن قیمت تا بشکه ای ۱۰۰ دلار در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده را رد نمی کند.


در اوایل این هفته، گلدمن ساکس به دلیل افزایش تقاضای نفت که می تواند به سطح قبل از همه گیری برسد، پیش بینی خود را برای نفت برنت تا ۱۰ دلار در هر بشکه افزایش داد. انتظار می رود نفت برنت در سه ماهه آینده به ۷۰ دلار و در سه ماهه سوم به ۷۵ دلار برسد.


آخرین بار در سال ۲۰۱۴ معاملات نفتی بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه در جهان دیده شد، قبل از اینکه قیمت ها در شلوغی عرضه جهانی به سرعت شروع به کاهش کند. این امر منجر به تشکیل اوپک پلاس توسط صادرکنندگان اصلی نفت به رهبری روسیه و عربستان سعودی برای تثبیت قیمت جهانی نفت خام شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر