17 اسفند 1399 - 14:22
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

بازگشت شاخص کل بورس بر مدار مثبت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۵ هزار و ۸۶۰ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۵۸۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۰ واحدی به ۱۶ هزار و ۹۴۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۲۶۷۹
شاخص بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات دومین روز هفته (یکشنبه هفدهم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۲۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۳۰۶ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۲ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۴۳۰ هزار و ۸۵۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۰ واحدی به رقم ۲۸۱ هزار و ۴۳۴ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۳۰ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۷۷۷ واحد افزایش به رقم ۸۵۹ هزار و ۶۱۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۱۶۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، وغدیر، فخوز، شبندر، شپنا، فارس و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وامید، خودرو و وپارس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۲۸  هزار و ۷۸۵ نوبت معامله و به ارزش ۷۲ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد نمرینو(ایران‌ مرینوس) با ۵.۴۵  درصد رشد و پس از آن، نمادهای شبریز، فخوز، غپاک ، شبندر و فایرا بود. همچنین نماد معاملاتی غنوش(نوش‌ مازندران) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خبهمن، وسپه، شوینده، وپارس، سخاش و افق قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی اپال، برکت، شپنا، شستا، فملی، شتران، وتجارت و شبندر به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی پارند، سپاس، کمند  و شبندر با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای خگستر، خبهمن، وپارس و پتایر، بیشترین حجم عرضه را داشتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر