روند افزایشی قیمت طلای جهانی حفظ شد

قیمت طلا با انتظار بازار برای تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات متحده حفظ شد.
کد خبر : ۱۲۲۹۷۳
طلا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز چهارشنبه طلا با پیش بینی نتیجه جلسه دو روزه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده که احتمالا نرخ بهره را کاهش می دهد، طلا بالاتر رفت.


طلای اسپات با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۳۴.۷۹ دلار در هر اونس رسید، در حالی که روز سه شنبه به بالاترین قیمت طی دو هفته گذشته یعنی ۱۷۴۰.۹۰ دلار رسیده بود. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۷۳۴.۷۰ دلار رسید.


در جلسات قبلی بانک فدرال برخی در سال ۲۰۲۲ و برخی دیگر در سال ۲۰۲۳ افزایش نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کردند.


پیش‌بینی‌های اقتصادی و بیانیه سیاست های بانک فدرال قرار است بعد از ظهر منتشر شود و به دنبال آن کنفرانس خبری جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برگزار شود.


بازارها نگران چشم انداز تورم هستند اما نگرانی بانک فدرال کمتر است. در حال حاضر بزرگترین مخالف طلا، افزایش سودخزانه داری است، اما اقدامات بانک‌های مرکزی جهانی به این معنی است که قیمت طلا خیلی پایین نخواهد آمد.


به دنبال رشد سال ۲۰۲۰، قیمت طلا در سال جاری تحت فشار قرار گرفته است در حالی که اوج اخیر سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده بر این کالای بدون بازده بار سنگینی تحمیل کرده است.


پس از امضای بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری در هفته گذشته، دلار آمریکا با حمایت از سود بالای حاصل از انتظار بهبود اقتصادی سریع، ثابت شد.


به گفته یک تحلیلگر: از نظر فنی، صعود بالای ۱۷۴۰ دلار فضا را برای سودهای بعدی فراهم می‌کند.


در جای دیگر، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۵.۹۹ دلار رسید. پالادیوم ۰.۵ درصد سقوط کرد و به ۲۴۸۵.۲۲ دلار رسید، در حالی که روز سه شنبه به بالاترین قیمت یک ساله ۲۵۲۰.۳۱ دلار رسیده بود و پلاتین با ۰.۵ درصد افت به ۱۲۰۶.۳۹ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر