20 فروردين 1400 - 09:47

آزمایش روبل دیجیتال توسط روسیه

بانک مرکزی روسیه قصد دارد روبل دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ آزمایش کند.
کد خبر : ۱۲۳۳۲۳
بانک مرکزی روسیه

به گزارش ایبِنا به نقل از تاس، بانک روسیه قصد دارد روبل دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ آزمایش کند و پس از آن نقشه ای برای اجرای آینده این پروژه تهیه می شود.


روز پنجشنبه معاون اول رییس کل بانک مرکزی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بانک مرکزی روسیه قصد دارد روبل دیجیتال را در طول سال ۲۰۲۲ آزمایش کند و پس از آن نقشه ای برای اجرای آینده این پروژه تهیه خواهد شد.


وی توضیح داد: ما قصد داریم کل سال ۲۰۲۲ را آزمایش کنیم و فقط پس از کسب نتایج آزمایش مشخص می شود که کدام نقشه و کی برای معرفی پلت فرم مورد نظر اجرا می شود.


تنظیم کننده در نظر دارد تا نمونه اولیه ای از پلتفرم روبل دیجیتال را تا دسامبر ۲۰۲۱ ایجاد کند. پیش نویس اصلاحیه های قوانین در ژانویه ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است، در حالی که آزمایش روبل دیجیتال  در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ شروع خواهد شد.


در حال حاضر، بانک مرکزی استفاده ازپلت فرم ترکیبی روبل دیجیتال، که متشکل از اجزای سیستم متمرکز و بلاکچین است، را پیشنهاد می کند. با این حال، این مقام اذعان کرد که هنوز هیچ راهکار حاضر و آماده ای برای نمونه اولیه روبل دیجیتال وجود ندارد و تنظیم کننده با تلاش های خود کل این سیستم را ایجاد می کند. در همین حال، معاون اول رئیس کل بانک مرکزی افزود که تاکنون هیچ راهکاری برای سازماندهی نقل و انتقالات آفلاین که توسط این سیستم نیز پیش بینی شده وجود ندارد.


وی خاطرنشان کرد که بانک روسیه قوانین و تعرفه های هم تراز برای معاملات با ارز دیجیتال تعیین خواهد کرد. تنظیم کننده تصمیمات مربوطه بعدی را در مرحله بعد اجرای پروژه روبل دیجیتال اتخاذ می کند.


معاون دیگر رئیس کل بانک مرکزی در کنفرانس مطبوعاتی گفت که روبل دیجیتال، ابزار پرداخت جهانی می شود. به عنوان مثال، تنظیم کننده استفاده از آن برای پرداخت مالیات را رد نمی کند.


بانک روسیه روبل دیجیتال را در گزارشی در اواسط اکتبر سال ۲۰۲۰ ارائه کرد که به شکل یک کد دیجیتالی منحصر به فرد است که در کیف پول الکترونیکی خاصی ذخیره می شود. روبل دیجیتال در گردش کامل و برابر با روبل معمولی خواهد بود و با اطمینان از سادگی پرداخت ها، سرعت بالای آنها، هزینه های پایین و قابلیت اطمینان بالا می تواند به طور گسترده در حوزه پرداخت خانوارها، مشاغل و دولت مورد استفاده قرار گیرد. بانک مرکزی روبل دیجیتال را منتشر خواهد کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر