23 فروردين 1400 - 13:57
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

تداوم روند نزولی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴ هزار و ۸۵۷ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به یک میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۷۹۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۳۳۹۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه بیست و سوم فروردین ماه ۱۴۰۰)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۶۴ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۳۱۹ هزار و ۸۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۷۳ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۶۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۳۸ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۱۲۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۳۳۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۶۰۱ واحد کاهش به رقم ۸۹۵ هزار و ۸۴۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۲۰۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۸۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فملی، شپنا، وغدیر، شبندر، پارسان و ومعادن با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، نوری، فولاد و وبملت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۱۶۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۹ هزار و ۴۱۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خزامیا(زامیاد) با ۴.۷۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وصنعت، فنورد، نوری، غبشهر و سمازن بود. همچنین نماد معاملاتی شبندر(پالایش نفت بندرعباس) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونفت، ونیکی، شبریز، وغدیر، حکشتی و فجر قرار گرفتند.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی برکت، خودرو، شستا، شپنا، فملی، فولاد، اپال و شتران به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر