25 فروردين 1400 - 11:56

نوسان در بازار سهام‌های آسیا و اقیانوسیه

با ایجاد وقفه در تزریق واکسن کووید جانسون اند جانسون، بازار سهام‌های آسیا و اقیانوسیه نوسان یافت.
کد خبر : ۱۲۳۴۳۶
بازار سهام آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، سهام های آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز چهارشنبه صبح نوسان داشت با وجودی که سرمایه گذاران در حوزه واکسیناسیون کووید با وقفه مواجه شدند. سهام های چین بالا رفت، با افزایش ۰.۲۳ درصدی کامپوزیت شانگهای در حالی که شنژن ۰.۵۵۷ درصد رشد کرد. نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۰.۴ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۲۴ درصد افت کرد. کاسپای کره جنوبی کمی افزایش یافت. در استرالیا، اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰ به میزان ۰.۳۶ درصد صعود کرد. در جنوب شرقی آسیا، شاخص استرایت تایمز در سنگاپور ۰.۲۶ درصد افت کرد. بر اساس برآوردهای رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه، این امر علی رغم داده ها نشان داد که اقتصاد کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به طور غیرمنتظره ۰.۲ درصد در مقایسه با سال قبل رشد کرده است. ام اس سی آی، گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۴ درصد بالاتر معامله شد.


تحولات کرونا


سرمایه گذاران منتظر واکنش بازار به اعلامیه روز سه شنبه سازمان غذا و داروی ایالات متحده بودند که از ایالات متحده می خواست استفاده واکسن کووید جانسون اند جانسون را به طور موقت متوقف کنند، زیرا شش زن در این کشور به یک اختلال نادر لخته شدن خون مبتلا شدند. بیش از ۶.۸ میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون تاکنون در ایالات متحده تجویز شده است. روز سه شنبه مادرنا گفت واکسن کووید بیش از ۹۰ درصد در محافظت در برابر کووید و بیش از ۹۵ درصد در برابر بیماری شدید تا شش ماه بعد از دوز دوم موثر است. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، در سطح جهان، بیش از ۱۳۷ میلیون مورد ابتلا به عفونت کووید ثبت شده و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری از مرز ۲.۹ میلیون نفر عبور کرده است.


در وال استریت، یک شبه اس اند پی ۵۰۰ با افزایش ۰.۳۳ درصدی به ۴۱۴۱.۵۹ رسید در حالی که کامپوزیت نزداک با جهش ۱.۰۵ درصدی معاملات خود را در۱۳۹۹۶.۱۰ به پایان رساند. داو جونز با افت ۶۸.۱۳ واحدی مواجه شد و در ۳۳۶۷۷.۲۷ بسته شد.


ارزها و نفت


شاخص دلار آمریکا در برابر همتایان خود، پس از سقوط قبلی از ۹۲ ، در سطح ۹۱.۷۵۱ قرار گرفت.


ین ژاپن با ۱۰۸.۸۳ در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در ۰.۷۶۴۱ دلار تغییر کرد.


قیمت نفت در معاملات آسیا افزایش یافت و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۳۹ افزایش به ۶۳.۹۲ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام ایالات متحده نیز با ۰.۴ درصد افزایش به ۶۰.۴۲ دلار در هر بشکه رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر