گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس بیش از ۱۳ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۲۹۸ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد به یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۷۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۲۳ واحدی به ۲۰ هزار و ۵۷۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۸۱۷۶
بورس تحلیل

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه هجدهم آبان ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۹۷ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد به رقم ۳۵۹ هزار و ۲۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۳۰ واحدی، عدد ۳۸۵ هزار و ۷۵۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۲۳ واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۷۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۷۹۰۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۴۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۸۵۷ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۹۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۸۳۱  واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۰۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، فملی، شبندر، کچاد، شپنا و شتران با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، خبهمن و خساپا ، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۷۴۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۶۱ هزار و ۵۶۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد قشهد(شهد) با ۴.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای دجابر، غشان، شلعاب و مرقام بود. همچنین نماد معاملاتی دیران(ایران‌دارو) با ۴.۷۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، بکاب، خلنت و خکار قرار گرفتند.



برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر