زیان هنگفت مسافران بریتانیایی به دلیل تضعیف پوند

گردشگران بریتانیایی که قصد سفر به دیگر کشورهای اروپایی در تابستان امسال را دارند، به دلیل تضعیف پوند، صدها یورو از دست خواهند داد.
کد خبر : ۶۹۹۲۷
زیان هنگفت مسافران بریتانیایی به دلیل تضعیف پوند

به گزارش ایبِنا به نقل از گاردین، با توجه به کاهش ارزش پوند به دلیل ادامه آشفتگی سیاسی در انگلیس پس از برگزاری انتخابات در این کشور، مسافران اکنون باید هر یک هزار یورو را در ازای حدود 879 پوند بخرند.


این در حالیست است که در ژوییه سال 2015 و یک سال قبل از همه پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، مسافران بریتانیایی هر یک هزار یورو را در ازای حدود 700 پوند می خریدند. این یعنی اختلاف تقریبا 200 پوندی در مدت 2 سال.


کاهش ارزش پوند انگلیس علاوه بر این موجب افزایش هزینه بیرون غذا خوردن و اقدامات اولیه سفر از جمله خرید کرم های ضد آفتاب و ضد حشرات در برخی از پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری اروپا شده است.


ارزش پوند در روز جمعه و تحت تأثیر اعلام نتایج انتخابات انگلیس، به شدت کاهش یافت. این در حالی است که ارزش 1 پوند از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون به بیش از 1.21 یورو نرسیده است که پایین تر از 1.30 یورو قبل از همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا و کمتر از 1.43 یورو دو سال پیش است.


کارشناسان معتقدند که نوسانات نرخ پوند با توجه به مذاکرات برگزیت، همچنان ادامه خواهد یافت.


بنابراین گزارش، ارزش پوند در حالی کاهش یافته است که قیمت ها در برخی از پرطرفدارترین مکان های گردشگری در اروپا طی پنج سال گذشته به شدت افزایش یافته است.


تحقیقاتی که در این زمینه در مورد هزینه مواد غذایی، انواع نوشیدنی و دیگر هزینه های ضروری سفر انجام شده است نشان می دهد که هزینه ها در منطقه پالما واقع در جزیره مایورکا اسپانیا در حال حاضر تقریبا 25 درصد گران تر از سال 2012 است. هزینه ها در سورنتو ایتالیا نیز 18 درصد افزایش یافته است. البته در همین مدت در برخی از نقاط مثل کاستا دل سل اسپانیا و آلگارو پرتغال هزینه ها به ترتیب 14 و 19 درصد کاهش یافته اند.


به اعتقاد کارشناسان، افزایش ارزش استرلینگ به سطح دو سال پیش علاوه بر تقویت پوند، مستلزم تضعیف یورو هم هست.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر