12 تير 1396 - 13:00

متناسب‌سازی نرخ سود با تورم، فرمول رفع کمبود نقدینگی تولید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: همگام با کاهش نرخ سود بانکی باید تدابیری اتخاذ شود تا نقدینگی به سمت بازارهای سوداگری نرود.
کد خبر : ۷۱۸۲۸
اقتصاد

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، شهباز حسن پور بیگلری درباره بالا بودن نرخ سود بانکی گفت: نرخ سود بانکی باید براساس قوانین جمهوری اسلامی و لحاظ مولفه‌های اقتصادی مانند نرخ تورم و کارمزد انجام خدمات بانکی، تعیین شود.


نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه معاون اول رئیس جمهوری و مسئولان اقتصادی کشور به بالا بودن نرخ سود بانکی اشاره می کنند، نکته مهمی است به دلیل اینکه بخش تولید با وضعیت فعلی نرخ سود بانکی با رونق روبرو  نمی‌شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: همگام با کاهش نرخ سود بانکی باید تدابیری اتخاذ شود تا نقدینگی‌ها به سمت بازارهای سوداگری نرود، بنابراین باید مکانیزمی برای سوق نقدینگی به بخش تولید باشد.


حسن پور بیگلری تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی بخش تولید، کمبود نقدینگی بوده این در حالی است که نرخ بالای سود بانکی باعث شده تامین نقدینگی از طریق راهکار اخذ تسهیلات بانکی، برای بنگاه های اقتصادی دارای توجیه اقتصادی نباشد.


وی افزود: تسهیل فضای کسب و کار و متناسب شدن نرخ سود بانکی با نرخ تورم از عوامل مهم برای جهش در بخش تولید است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هرصورت باید میزان نقدینگی در جامعه مدیریت و نرخ سود کاهش یابد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر