رشد ۳۹ واحدی نماگر بورس

بازار سهام امروز برخلاف روز گذشته با رشد شاخص کل بورس، معاملات خود را به پایان رساند و سهامداران با انگیزه بیشتری در خرید و فروش سهام مشارکت داشتند.
کد خبر : ۷۷۳۰۳
طرح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در چهارمین روز معاملاتی تالار شیشه ای شاخص کل بورس با ۳۹ واحد رشد به ۸۷ هزار و ۸۸۳ واحد رسید اما شاخص کل هم وزن با ۲۷ واحد افت به ۱۷ هزار و ۵۵۱ واحد دست پیدا کرد.


افزایش شاخص در روز جاری بخشی از افت نماگر بورس در روز گذشته را جبران کرد تا سهامداران با امیدواری بیشتری در بازار سهام به داد و ستد سهام خود مشغول باشند.


روند حرکتی ۷ شاخص بورس


بر اساس این گزارش روز گذشته از ۷ شاخص منتخب بورس ۳ «شاخص کل هم وزن با ۲۷ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۰ و شاخص شناور آزاد با ۷۵ واحد» کاهش مواجه شدند و در مقابل ۴ شاخص «کل با ۳۹ واحد، شاخص قیمت وزنی – ارزشی با ۱۲ واحد، شاخص بازار اول با ۳۴ و شاخص بازار دوم با ۴۹ واحد» افزایش، تصویری دقیق تری از فضای  کلی معاملات ارائه دادند.


افزون بر این، در داد و ستدهای امروز بازار سهام نمادهای «شبندر» با ۵۵ واحد، «شتران» و «شپنا»  با ۳۱  واحد و «اخابر» با ۱۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت در رشد شاخص و نمادهای «خودرو» با ۳۵ واحد، «فملی» با ۱۸ واحد و «رمپنا» با ۱۵ واحد بالاترین تاثیر منفی را در شاخص بر جای گذاشتند.


نگاهی به فضای کلی بورس در معاملات امروز مشخص می کند که حجم و ارزش معاملات در کنار نوسان شاخص ها و روند جاری کاهش و افزایش قیمت سهام در یک روند متعادل قرار دارد به گونه ای که سهامدارن و فعالان بازار همانند گذشته شاهد نوسان های شدید مثبت یا منفی در تالار شیشه ای نیستند.


استمرار این وضعیت در بورس اگر با حمایت های بیشتر حقوقی ها در فرایند معاملات و البته شکل نگرفتن شوک های غیر قابل پیش بینی سیاسی و اقتصادی ادامه پیدا کند، می توان خوشبین بود که به زودی شاخص بورس با وارد شدن به کانال ۸۸ هزار واحد روزهای طلایی تری را برای سهامداران رقم بزند.


تحرک گروه ها


امروز در میان تحرک گروه های معاملاتی تالار شیشه ای، صنایع «فلزات اساسی، خودرو، فرآورده نفتی، شیمیایی، رایانه، قند و شکر و فنی مهندسی» برترین گروه های بازار سهام را به خود اختصاص دادند.


همچنین داد و ستد سهام از سوی معامله گران در تالار شیشه ای امروز باعث شد تا سهام ۴ نماد «بشهاب، قنیشا، وساخت و قشکر» بالاترین رشد قیمت و سهام ۵ نماد «کبورس، فاراک، رتکو، بنیرو و خکمک» بیشترین کاهش قیمت را تجربه کنند.


در نهایت امروز در بورس، ۴۶ هزار و ۷۳۸ دفعه معاملاتی با حجم ۷۵۹ میلیون سهم به ارزش ۱۶۱ میلیارد تومان به ثبت رسید و ارزش بازار را به ۳۵ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان رساند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر