عرضه‌ اولیه ۵۰ میلیارد دلاری شیائومی در بورس هنگ‌کنگ

کمپانی شیائومی خود را برای عرضه‌ اولیه‌ سهام در سال آینده میلادی در بورس هنگ‌کنگ آماده می‌کند.
کد خبر : ۷۸۶۹۱
شیائومی

به گزارش ایبِنا به نقل از زومیت، شیائومی که روزگاری به عنوان ارزشمندترین استارتاپ جهان به شمار می‌رفت به دنبال عرضه‌ی اولیه سهام خود در هنگ‌کنگ است. بر اساس این گزارش، شیائومی در حال مذاکره با بانک‌های سرمایه‌گذار در مورد عرضه‌ی اولیه‌ سهام خود با ارزشی بیش از ۵۰ میلیارد دلار است که این میزان حتی از ارزش‌گذاری ۴۶ میلیارد دلاری شیائومی در سال ۲۰۱۴ نیز بیشتر است.


زمان احتمالی عرضه


 همچنین بر مبنای گزارش منابع خبری، سهام شیائومی در زمانی نامشخص در سال آینده‌ی میلادی عرضه‌ی عمومی خواهد شد. گفتنی است، شیائومی مسیر پر فراز و نشیبی را پیش رو دارد چرا که این شرکت زمان کوتاهی بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی‌ هوشمند در چین بود با این حال جایگاه این شرکت به رقبایی همچون هواوی، ویوو و اوپو واگذار شده و همین مسئله برخی سرمایه‌گذاران را دچار تردید کرده است.


حضور در بازار امریکا


از سویی دیگر، سرمایه‌گذاران همچنین نسبت به مدل کسب‌وکار شیائومی نیز احساس نگرانی می‌کنند چرا که این شرکت با وجود تولید محصولات متنوع هنوز از نظر اکوسیستم نرم‌افزاری مشابه بزرگانی همچون اپل و گوگل عمل نمی‌کند.


در همین حال این عرضه‌ی اولیه ممکن است کمک بزرگی به گسترش فعالیت‌های شیائومی در کشورهای دیگر به خصوص در بازارهای نوظهوری همچون روسیه و اندونزی بکند و حتی در صورت افزایش بیشتر سرمایه‌ شیائومی، ممکن است این غول چینی فکر حضور جدی در بازار آمریکا را در ذهن بپروراند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر