22 فروردين 1397 - 10:11

اولویت اول سازمان بازنشستگی شهرداری؛ افزایش منابع پایدار

مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: ذینفعان این سازمان که به طور اخص بازنشستگان شهرداری هستند انتظار دارند تا با ایجاد فرصت های بهینه سرمایه گذاری به افزایش منابع پایدار همت گمارند.
کد خبر : ۸۴۳۸۲
سیدمهدی قاسمی

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، سیدمهدی قاسمی در دیدار نوروزی با کارکنان سازمان بازنشستگی به تشریح سیاست ها و استراتژی های این سازمان در سال ۹۷پرداخت و بر بر اهمیت و اولویت افزایش منابع پایدار تاکید کرد.


قاسمی، در این مراسم که معاونین، مدیران، جمعی از مدیران عامل شرکت های تابعه و کارکنان حضور داشتند با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو در حرم حضرت ثامن الحجج(ع) گفت: اگر بخواهیم سر فصل های سخنرانی رهبر انقلاب را با وضعیت سازمان بازنشستگی شهرداری تهران تطبیق دهیم می بینیم که موضوعات بر شمرده توسط ایشان به طور مینیاتوری در سازمان بازنشستگی وجود دارد.


وی افزود: به عنوان نمونه رهبری از سپردن کار به دست مردم و تامین منافع آنها و مبارزه با فساد و تبعیض سخن گفتند؛ اگر بخواهیم در مقیاس کوچک به این موضوع توجه کنیم می بینیم که سازمان بازنشستگی شهرداری تهران هم باید ضرورت امروز خود را توجه به منافع ذی نفعان که به طور اخص بازنشستگان محترم هستند قرار دهد.


مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اداره شهرداری تهران همانند اداره یک کشور است و مشکلاتی که در کشور وجود دارد در شهرداری هم قابل لمس است، گفت: همانگونه که رهبرانقلاب فرمودند بن بست در کشور وجود ندارد؛ ما می توانیم با خرد جمعی و مشارکت همه همکاران در شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه بر مشکلات فائق آییم.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین تامین کننده منابع مالی و بودجه ای این سازمان، شهرداری تهران است، افزود: هر چند این حقیقت تلخ است اما سازمان بازنشستگی شهرداری تهران فعلا فقط می تواند درصد بسیار پایینی از حقوق بازنشستگی افراد بازنشسته را در پایان هر ماه تامین کند و در چنین شرایطی ناچاریم از کمک شهرداری بهره بگیریم تا خدای ناکرده ذ ینفعان سازمان در پایان هر ماه دچار مشکل نشوند.


قاسمی تصریح کرد: باید تمام تلاش و همت خود را برای  سرمایه گذاری و تامین منابع پایدار در خارج از مموعه شهرداری تهران صرف کنیم.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه و رفع مشکلات همه بازنشستگان شهرداری تاکید کرد: یکی از سیاست های جدی مدیریت جدید سازمان، تکریم بازنشستگان است؛ باید تمهیداتی اندیشیده شودتا این عزیزان  بدون حضور فیزیکی و مراجعه حضوری مشکلاتشان حل شود.


عضو هیات مدیره سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به استراتژی ها و برنامه های سال ۹۷ این سازمان پرداخت و گفت:  ما دو رویکرد را همزمان در دستور کار قرار داده ایم؛ نخست جهت بخشی و برنامه ریزی برای سرمایه گذاری های قانونی، سالم و پایدار در عرصه اقتصادی که به تبع آن صرفه و صلاح سازمان و ذی نفعان آن اولویت اصلی است و در کنار آن توجه به تحقق شعار سال ۹۷ که توسط رهبری انقلاب مطرح شد از اهم نکات این استراتژی و رویکرد خواهد بود.


وی با اشاره به زمان بر بودن تحقق در آمدهای سرمایه گذاری به استراتژی دوم سازمان در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: کاهش هزینه های جاری سازمان و مدیریت منابع مالی بدون کاهش کیفیت خدمت رسانی از اولویت های ما در سال جاری است. لذا در این جا ازهمه همکاران و همه بازنشستگان دعوت می کنم تا با ارسال نظرات و پیشنهادات خود مدیریت کلان سازمان را یاری رسانند.


قاسمی تاکید کرد: بدون خرد جمعی و بهره گرفتن از نگاه ها و دیدگاه های کارشناسان زبده سازمان شهرداری و تجارب گران بهای بازنشستگان میزان و ضریب خطا بسیار افزایش خواهد یافت.


عضو هیات مدیره سازمان بازنشستگی شهرداری تهران ضمن اشاره به خبری که طی روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شده و در آن یکی از قرار دادهای شرکت های تابعه سازمان بازنشستگی در دوران مدیریت سابق شهری را با قرار داد ترکمنچای مقایسه کرده است، گفت: قراردادی در سال ۹۲توسط یکی از شرکت های تابعه سازمان با یک شرکت بخش خصوصی به امضا رسیده است که در طرح اولیه مقرر شده بود در آن مجموعه کتابخانه، مرکز فرهنگی و توریستی احداث شود که متاسفانه به دلایل نامعلوم ضمن انحراف از طرح اولیه، قرار داد مذکور با اما و اگرها و ابهامات زیادی به امضا نهایی می رسد.


وی افزود: با پیگیری هایی که به  عمل آمده متوجه شدیم که از آغاز تا امضای قرار داد به هیچ عنوان از بدنه کارشناسی سازمان و شرکت تحت مدیریت سازمان نظرکارشناسی دریافت نشده است و به عبارت دیگر طرح دارای پیوست کارشناسی و اقتصادی نبوده است.


قاسمی تصریح کرد: بدون قضاوت و پیش داوری درباره قانونی بودن یا نبودن عقد چنین قرار دادی که قاعدتا باید مراجع صالحه درباره آن نظر خود راعلام کنند اما بدون شک این ایراد وارد است که فرآیند طراحی چنین پروژه ای بزرگ و عقد قرار داد، کارشناسان و ذی نفعان سازمان مداخله ای نداشتند.


گفتنی است؛ در پایان این دیدار از زحمات علی محمد متولیان، علی سوری و داود سالمی تجلیل و سید مهدی نادمی به عنوان قائم مقام مدیر عامل، فیروز حسین زاده معاون برنامه ریزی، محمدباقر نیشابوری مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی، محسن احمد خان بیگی مدیر املاک و مستغلات و سیدعلی حسینی به عنوان مدیر مجموعه هتل شهر معرفی شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر