27 فروردين 1397 - 12:54
معاون رییس جمهور خبر داد:

استارت آپ ها پارسال ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشتند

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که نسل جدید کارآفرینی شکل گرفته است، گفت: شرکت های استارت آپ در سال ۹۶ مقدار ۶۰ هزار میلیارد تومان فروش داشته اند.
کد خبر : ۸۴۵۸۲
سورنا ستاری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سورنا ستاری درباره لزوم توجه به استارتاپ ها، اظهارداشت: هیچ تکنولوژی در دنیای فعلی بدون توسعه بازار استارتاپ ها موفق نمی شود و در این میان بازار سرمایه، بانک و بیمه نقش تعیین کننده ای دارند.


به گفته وی، توسعه استارتاپ‌های بخش خدمات یکی از محورهای اقتصاد دانش بنیان است و بازار سرمایه باید از استارتاپ‌ها حمایت کند.


وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان نسل تازه ای از کارآفرینی را شکل داده اند و با سرعت زیادی در حال بزرگ شدن هستند به طوری که در حال حاضر برخی از این شرکت ها بیش از یک‌ میلیارد دلار ارزش دارند.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: همه شرکت های بزرگ دنیا وابسته به شرکت های دانش بیان و استارتاپ ها هستند و اگر ما در ایران در حوزه های مالی و سرمایه گذاری این مسئله را نپذیریم بزودی دچار مشکل می شویم.


ستاری در ادامه تاکید کرد: همچنین استقبال مردم از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان به خاطر شفافیت و خدمات مناسبی است که ارائه می شود و با شیوه های فعلی و قدیمی جاری نمی توانیم به جایی برسیم.


وی ادامه داد: برخی از شرکت های استارتاپ هفته ای بیش از ۱۰ درصد بازدهی را به دست می آوردند اما نمی خواهیم این اتفاق را باور کنیم و در این میان بانک، بورس، بیمه و کلیت ساختارهای اقتصادی کشور باید برای حمایت و توسعه از این بخش برنامه های عملیاتی را اجرایی کند.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری توصیه کرد: باید ۳۰ تا ۴۰ درصد سرمایه گذاری در استارتاپ ها از طریق سرمایه گذاری خطر پذیر تامین مالی شود.


برچسب ها: بانک بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر