29 فروردين 1397 - 13:57
رییس دفتر رییس جمهوری:

موارد جدید برای تخصیص ارز بررسی می‌شود

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: کارگروه ارز به صورت مرتب جلسه برگزار می‌کند و اگر در آینده به موارد جدیدی برخورد کردیم که مردم نیاز به ارز دولتی داشتند، حتما آن‌ را در نظر خواهیم گرفت.
کد خبر : ۸۴۷۲۰
محمود واعظی وزیر ارتباطات

به گزارش ایبِنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره تخصیص ارز به متقاضیان اظهار داشت: ارز متعلق به همه ملت ایران است و باید از آن استفاده بهینه شود و ما باید قوانینی بگذاریم که این ارز به همه تعلق پیدا کند.


وی با بیان اینکه دولت ارز مورد نیاز بیماران را برای درمان در خارج از کشور با تایید شورای پزشکی تامین می‌کند، گفت: همچنین اگر مردم برای تفریح و یا دیدن فرزندانشان می‌خواهند از کشور خارج شوند، یک بار در سال به آنها ارز پرداخت خواهد شد اما  برخی عادت کرده‌اند تمام تعطیلاتشان را به خارج بروند که نباید اجازه داد عده‌ای از ارز همه ملت استفاده کنند.


رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه تلاش شده تمام کسانی که نیاز به ارز دارند را در تصمیم‌گیری‌هایمان مدنظر قرار دهیم، تاکید کرد: کارگروه ارز به صورت مرتب جلسه برگزار می‌کند و اگر در آینده به موارد جدیدی برخورد کردیم که مردم نیاز به ارز دولتی داشتند، حتما آن‌ را در نظر خواهیم گرفت. بنای ما بر این است که همه نیازمندی‌های معقول و قانونی مردم برآورده شود تا نیاز نباشد برای خرید ارز به خیابان بروند.


واعظی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا تکلیف سرمایه‌گذاران، بیماران و همه اقشاری که نیازمند ارز دولتی هستند در تصمیم‌گیری‌هایمان معلوم باشد. در گذشته برای برخی از اقلام ارز مبادلاتی می‌دادیم و مابقی در خیابان ارز می‌خریدند. حالا با این تصمیم‌گیری‌ها بسیاری از اجناس ارزان خواهد شد.


وی با تقدیر از نقش رسانه ها، صدا و سیما و مجلس در اجرایی شدن تصمیمات ارزی دولت، اظهار داشت: اگر مردم در جایی با ارائه ارز بالاتر از ۴۲۰۰ تومان روبرو شدند، حتما به سازمان تعزیرات اطلاع دهند، چرا که حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد.


رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ثبت سفارشات ارزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های این وزارتخانه، بانک‌ها مامور شدند تا ارزها را به متقاضیان پرداخت کنند. کمبود ارز نداریم و آنچه که الان اتفاق افتاده است،‌ ساماندهی ارز است. ممکن است برخی از شعبات هنوز خوب توجیه نشده باشند، اما سیاست‌ها به خوبی اتخاذ و دستورالعمل‌هایش اعلام شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر