درب مذاکرات تجاری چین بر پایه اصول روبه آمریکا باز است

وزیر خارجه چین گفت: درب های مذاکرات چین بر پایه اصول بر سر حل و فصل مناقشه تجاری با آمریکا باز است.
کد خبر : ۸۶۷۷۴
پرچم چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، وانگ یی گفت: درب های این کشور برای مذاکرات بر مبنای اصولی باز است. این در حالی است که پکن دیروز به واشنگتن هشدار داده بود که در صورت اعمال تعرفه از سوی آمریکا بر روی کالاهای وارداتی چین، به تمامی توافقات انجام گرفته در حوزه تجارت با آمریکا پایان خواهد داد.


البته آمریکا و چین یکدیگر را به عمل مقابله به مثل با وضع تعرفه ۱۵۰ میلیارد دلاری بر روی کالاهای وارداتی یکدیگر تهدید کرده اند. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به پکن برای باز کردن فضای بیشتر تجاری فشار وارد و اعلام کرده که ایالات متحده کسری تراز تجاری زیادی را با چین دارد.


تازه ترین دور مذاکرات دو کشور در روز یکشنبه با خروج «ویلبر راس» وزیر تجارت آمریکا و هیئت همراه از پکن بدون انتشار بیانیه ای عمومی پایان یافت و چین هم در مورد انجام توافقات جدید در این دیدار صحبتی به میان نیاورد.


پکن اعلام کرد که هرگونه اعمال تعرفه جدید از سوی واشنگتن بر روی کالاهای وارداتی چین می تواند منجر به خارج شدن توافقات انجام گرفته شده از مسیر خود شود.
بر پایه این گزارش، کاخ سفید هفته گذشته خبر از دنبال کردن تعرفه ۵۰ میلیارد دلاری بر روی کالاهای وارداتی چینی کرد؛ ضمن اینکه یکسری محدودیت ها بر روی سرمایه گذاری چینی ها در ایالات متحده و کنتر ل بیشر صادرات را اعمال خواهد کرد.


در حال حاضر همپیمانان آمریکا از قبیل کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا نسبت به وضع تعرفه بر روی واردات فلز  نسبت به سیاست های ترامپ خشمگین هستند.  


برچسب ها: تحریم چین آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر