09 مرداد 1397 - 11:07

کاهش مشکلات پرداخت و تسویه برای صادرکنندگان نرم افزار

دست اندرکاران سامانه ملی سککوک معتقدند که «یکی از معضلات صادرکنندگان کوچک حوزه نرم افزار و تولید کنندگان استارت آپی ، دریافت وجوه فروش نرم افزار از صادرکنندگان و خریداران غیر ایرانی است.
کد خبر : ۸۹۲۱۵
بانکداری الکترونیک

به گزارش خبرنگارایبِنا،  با توجه به نقش حمایتی سککوک از تولید کنندگان نرم افزارها در بخش صادرات، «اتفاق دومی که در این ابزار پیش بینی شده»، این است که؛ با کمک صندوق های حمایتی در این حوزه می توان صاحبان ایده در بخش نرم افزار را کمک کرد تا از این ابزار استفاده کنند و سرمایه گذاران نیز، پس از تحقق صادرات و فروش نرم افزار، مراحل تسویه را به سهولت طی کنند.


بنا به همین گزارش، پیشتر رمضانعلی صادق زاده رییس سازمان توسعه تجارت الکترونیک گفته بود یکی از مهم ترین جنبه های این ابزار جدید در پلتفرم سککوک، تغییر پارادایم های ذهنی تولید کنندگان نرم افزار است به گونه ای که تولید نرم افزار را به سمتی می برند که علاوه بر مخاطبان داخل کشور، مخاطبان خارجی را نیز، ترغیب به خرید این نرم افزارها بکنند.


به تعبیر صادق زاده، این بدان معناست که در سامانه ملی سککوک، بستری فراهم شده است که تولید کنندگان نرم افزار فقط به بازار داخلی محدود نشوند و در حوزه های مختلف مانند گیم ها، خدمات هوش تجاری، خدمات هوش مصنوعی و سرویس های ارایه شده در اپلیکیشن های موبایلی، دید جهانی داشته باشند و از برگشت منابع مالی نیز اطمینان داشته باشند.


گفتنی است، شرایط مورد نظر در این سامانه، تا حد قابل اعتنایی با گسترش مشاغل استارت آپی، مشکلات پرداخت و تسویه سریع را برای صادرکنندگان نرم افزار برطرف می کند و نیز، راه را برای توسعه غیر مستقیم برات الکترونیک خواهد گشود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر