21 مرداد 1397 - 11:34
«ایبنا» همراه با جدول و نمودار بررسی کرد:

ارزیابی ۳۰ روزه معاملات بورس/ از بازدهی ۷۲ درصدی تا زیان ۴۱ درصدی

تازه ترین آمارهای بورس در یک ماه اخیر نشان می دهد که یک صنعت ۴۱ درصد و یک شرکت ۷۲ درصد بازدهی را نصیب سهامداران خود کرده اند.
کد خبر : ۸۹۸۰۹
بورس تهران

به گزارش خبرنگار ایبِنا و بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران در ۳۰ روز منتهی به ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۷، صنعت «استخراج نفت گاز و خدمات جانبی جز اکتشاف با ۴۱.۵ درصد» به عنوان پُربازده ترین صنعت و شرکت «پتروشیمی پارس با ۷۲.۸ درصد» به عنوان پربازده ترین شرکت در تالار شیشه ای انتخاب شدند.


بیشترین حجم و ارزش معاملات


همچنین اطلاعات داد و ستدهای بازار سهام در این دوره زمانی حاکی از آن است که در بین همه صنایع تالار شیشه ای، صنعت فلزات اساسی بیشترین حجم و و صنعت محصولات شیمایی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.


پُر بازده ترین صنایع


این گزارش می افزاید: نگاهی به آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران مشخص می کند ۵ صنعت «استخراج نفت گاز و خدمات جانبی جز اکتشاف با ۴۱.۵ درصد، عرضه برق، ‌ گاز، بخار و آب گرم با ۲۰.۱ درصد، فلزات اساسی با ۱۰.۹ درصد، محصولات شیمایی با ۹.۳ درصد و فراورده های نفتی، کک، و سوخت هسته ای با ۶.۸ درصد» بیشترین بازدهی را در میان صنایع بورس در هفته منتهی به ۱۷ مرداد ماه ۹۷ به دست آورده اند.


کم بازده ترین صنایع


افزون بر این، آمارهای منتشر شده نشان می دهد که  در میان صنایع تالار شیشه ای پنج صنعت «ساخت محصولات فلزی با (۱۲.۷) درصد، محصولات چوبی با (۶.۹) درصد، ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی با (۶.۷) درصد، لاستیک و پلاستیک با (۴.۲) درصد و فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط با (۱۲.۷) درصد کم بازده ترین صنایع این دوره بوده اند.


۵ شرکت پُر بازده و ۵ شرکت کم بازده


از سویی دیگر پنج شرکت «پتروشیمی پارس با ۷۲.۸ درصد، پالیش نفت تبریز با ۶۶.۹، فولاد خراسان با ۵۵.۳ درصد، پتروشیمی جم با ۴۸.۱ و نفت سپاهان با ۴۴.۵ درصد» بیشترین بازدهی و پنج شرکت «صنایع آذرآب با (۴۱.۸) درصد، سیمان خزر با (۳۳.۳) درصد، سیمان فارس با (۲۹.۲) درصد، داروسازی زهراوی با (۲۵.۷) درصد و آلومراد با (۲۵.۷) درصد کمترین بازدهی را در میان همه شرکت های بازار سهام از آن خود کرده اند.


بیشترین ارزش معاملات


همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده، صنایع «محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانه های فلزی، خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات اعتباری، فراورده های نفتی، کک، و سوخت هسته ای، چند رشته ای صنعتی، عرضه برق، ‌ گاز، بخار و آب گرم و سرمایه گذاری ها» بیشترین ارزش معاملات بورس را بدست آورده اند.


بیشترین حجم معاملات


در مقابل از نظر حجم معاملات نیز صنایع «فلزات اساسی، خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات اعتباری، محصولات شیمیایی، استخراج کانه های فلزی، سرمایه گذاری ها، چند رشته ای صنعتی، فراورده های نفتی، کک، و سوخت هسته ای و عرضه برق، ‌ گاز، بخار و آب گرم » در بین ۱۰ شرکت برتر این دوره قرار دارند.


حجم داد و ستدها


از سویی دیگر، آمار معاملات در هفته منتهی به ۱۷ مرداد ماه ۹۷ نشان می دهد که حجم معاملات به ۱۳.۱۰۸ میلیون سهم و ارزش آن به ۴۴ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در دوره فوق به ۵۰۲.۵۵۶ میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته ماقبل با ۶.۱ درصد افزایش روبرو شده است.


مقایسه بازدهی شاخص بورس تهران با ۱۷ بورس دنیا


بخش دیگری از این آمار و اطلاعات نشان می دهد که مقایسه بازدهی شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس های بین المللی نشان می دهد که بازدهی شاخص بورس تهران «TEDPIX» با ۶.۱ درصد بیشترین بازدهی را در بین همه بورس های دنیا به ثبت رسانده است.


بر مبنای اطلاعات منتشر شده در این دوره زمانی شاخص بورس نزدک (NASDAQ) با رشد ۲.۳ درصدی، شاخص بورس لندن (FTSE۱۰۰)  با رشد ۱.۶ درصدی، شاخص بورس بمبئی (BSE۳۰) با رشد یک درصدی و شاخص بورس نیویورک (DJINDUSTRIAL) با رشد یک درصدی بیشترین بازدهی را در میان سایر بورس های جهان کسب کرده اند.












ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر