12 شهريور 1397 - 13:49

سهم اپلیکیشن های پرداخت از خدمت کارت به کارت

پنج بانک به ۱۰ اپلیکیشن پرداخت موبایلی فعال در بازار خدمت کارت به کارت را ارائه و سه بانک و دو موسسه مالی و اعتباری نیز این خدمت را تاکنون در اختیار هیچ اَپی قرار نداده‌اند.
کد خبر : ۹۰۷۹۹
کارت به کارت

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بانک‌های ملی، دی، انصار، ایران‌ زمین و حکمت ایرانیان به ۱۰ اپلیکیشن پرداخت موبایلی فعال که بیشتر وابسته به پی اس پی‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک هستند خدمت کارت به کارت ارائه کرده‌اند در صورتی‌که سه بانک صادرات، توسعه صادرات و کارآفرین و دو موسسه مالی اعتباری نور و کاسپین این خدمت را تاکنون در اختیار هیچ اپی قرار نداده‌اند. همچنین بانک مسکن خدمت کارت به کارت را تاکنون به‌ صورت اختصاصی به اپلیکیشن آپ ارائه داده و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و موسسه مالی و اعتباری توسعه این خدمت را به‌صورت انحصاری تنها به اپلیکیشن آوا همراه متعلق به شرکت فن اوا کارت عرضه کرده‌اند.


اپلیکیشن آپ که متعلق به شرکت آسان پرداخت پرشین است و در حال حاضر خدمت کارت به کارت را از ۲۸ بانک را اپلیکیشن خود عملیاتی کرده و بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارد. و این خدمت در بانک‌های کارآفرین، قرض‌الحسنه مهر، صادرات، سینا و توسعه صادرات و مؤسسات مالی و اعتباری نور، کاسپین و توسعه در این نرم هنوز افزار عملیاتی نشده است.


همچنین اپلیکیشن پات که متعلق به شرکت کارت اعتباری ایران کیش است با ارائه خدمت کارت به کارت از ۲۴ بانک رتبه دوم از این بازار را به خود اختصاص داده و این خدمت هنوز در بانک‌های پاسارگاد، توسعه صادرات، توسعه تعاون، سینا، صادرات، قرض‌الحسنه مهر، کارآفرین، مسکن، گردشگری، و موسسات اعتباری نور، کاسپین و توسعه هنوز اجرایی نشده است.


اپلیکیشن سه سوت که متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سامان است که با راه‌اندازی خدمت کارت به کارت در ۲۳ بانک رتبه سوم در ارائه این خدمت را به خود اختصاص داده است و این خدمت هنوز در بانک‌های توسعه تعاون، توسعه صادرات، سپه، صادرات، قرض‌الحسنه مهر، کارآفرین، گردشگری، مسکن و مهر اقتصاد و مؤسسات مالی و اعتباری توسعه، کاسپین، کوثر و نور هنوز عملیاتی نشده است.


در عین حال، اپلیکیشن سکه هم که متعلق به شرکت به پرداخت ملت است که با راه‌اندازی خدمت کارت به کارت در ۲۳ بانک با اپلیکیشن سه سوت رتبه سوم در ارائه این خدمت را به خود اختصاص داده است و این خدمت هنوز در بانک‌های توسعه تعاون، توسعه صادرات، سپه، سینا، صادرات، قرض‌الحسنه رسالت، قرض‌الحسنه مهر ایران، کارآفرین و مسکن و مؤسسات مالی و اعتباری توسعه، کاسپین، کوثر و نور در این اپلیکیشن راه‌اندازی نشده است.


اپلیکیشن تاپ که متعلق به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان است خدمت کارت به کارت را در ۲۲ بانک عملیاتی کرده است و رتبه چهارم این بازار را به خود اختصاص داده است و این خدمت هنوز در بانک‌های توسعه صادرات، خاورمیانه، رفاه کارگران، صادرات، قرض‌الحسنه مهر ایران، کارآفرین، گردشگری، مسکن و مهر اقتصاد و همچنین مؤسسات مالی و اعتباری توسعه، کاسپین، کوثر، ملل و نور اجرایی نشده است.


با این حال، اپلیکیشن ایوا متعلق به پرداخت الکترونیک سداد نیز با راه اندازی خدمت کارت به کارت در ۱۹ بانک در رتبه پنجم در این بخش قرار دارد و اپلیکیشن اوا همراه با راه اندازی این خدمت در ۱۷ بانک مقام ۶ در این بازار را به خود اختصاص داده است.


اپلیکیشن همراه‌کارت متعلق به شرکت ارتباط فردا و بانک آینده در رتبه هفتم با عملیاتی کردن این خدمت در ۱۸ بانک و ماناپی متعلق به هولدینگ پاسارگاد با راه‌اندازی این خدمت ۱۳ بانک در رتبه هشتم قرار دارد. همچنین اپلیکیشن ۷۸۰ متعلق به شرکت خانه همراه که با شرکت پرداخت نوین آرین همکاری دارد با راه‌اندازی خدمت کارت به کارت در ۱۲ بانک در رتبه نهم قرار دارد و در اپلیکیشن مبناپی که متعلق به مبنا کارت آریا است هنوز خدمت کارت به کارت راه‌اندازی نشده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر