13 ارديبهشت 1403 - 19:39
عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

گام مثبت بانک مرکزی در راستای تامین مالی زنجیره‌ای

گام مثبت بانک مرکزی در راستای تامین مالی زنجیره‌ای
صدور «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» گام بزرگ بانک مرکزی در راستای تامین سرمایه در گردش فعالیت های اقتصادی محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۶۲۷۰۶

محسن احتشام، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بیرجند در خصوص طراحی و عملیاتی سازی «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» از طریق بانک‌های صادرات و تجارت به خبرنگار ایبنا گفت: بطور کلی هر اقدام و تصمیمی در راستای تامین منابع و سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و صادراتی، بزرگترین خدمت به اقتصاد کشور تلقی می‌شود که خوشبختانه بانک مرکزی با اجرایی کردن برنامه‌ای ویژه، گام مثبتی را در همین راستا برداشته است.

وی به مزایای برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین اشاره کرد و افزود: با توسعه استفاده از این ابزار در کل شبکه بانکی، ظرفیت مناسبی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در طول زنجیره‌های فعالیت آن‌ها فراهم شده است. ضمن اینکه با توجه به تورم و مشکلات مختلف در بخش تولید و صادرات، چنین ابزاری می‌تواند بسیاری از خلاء‌های موجود را برطرف سازد، چراکه اکثر شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط با مشکلات مختلف سرمایه در گردش و نقدینگی مواجه هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: شاید بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولیدی مشکلی در خصوص تامین سرمایه نداشته باشند، اما بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی، توان جذب سرمایه در گردش را نداشته و ندارند. در نتیجه اجرای تصمیم جدید بانک مرکزی در این خصوص تاثیر مثبتی در راستای تامین منابع و روند فعالیت بنگاه‌های اقتصادی به ویژه واحد‌های کوچک دارد.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه صدور «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» از سوی بانک مرکزی، اقدامی ستودنی و قابل تقدیر است، تصریح کرد: این اقدام در مهمترین بخش خود می‌تواند روند تسهیل و فراهم کردن منابع مالی مورد نیاز در بخش تولید و صادرات را میسر سازد که این موضوع یکی از نیاز‌های اصلی و بزرگ واحد‌ها و بنگاه‌های اقتصادی است.

احتشام با اشاره به اینکه فرایند تامین مالی به تدوین و اجرای روش‌های نو و خلاقانه نیاز دارد، گفت: خوشبختانه بانک مرکزی در روند تسهیل و فراهم کردن تامین مالی، اقدامات و روش‌های نوآورانه‌ای را تدوین و اجرایی کرده و از سیستم‌های قدیمی و سنتی فاصله گرفته است. در واقع استفاده از برات نیز جایگاه و کارایی خاص و مفیدی در عرصه بین المللی را داشته و دارد و مطمئنا باعث ایجاد اعتماد و اطمینان حداکثری در روند تولید و تجارت می‌شود.

نویسنده: علیرضا هنرمنش
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر