19 شهريور 1397 - 12:26

بدهی خارجی مصر به ۹۲ میلیارد دلار افزایش یافت

نخست وزیر مصر گفت: بدهی خارجی این کشور از ۸۸.۲ میلیارد دلار به ۹۲.۶۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.
کد خبر : ۹۱۱۲۲
پرچم مصر

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر در مصاحبه ای با روزنامه الوطن گفت: بدهی خارجی مصر از رقم ۸۸.۲ میلیارد دلار در پایان ماه مارس به ۹۲.۶۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.


نخست وزیر مصر گفت: میزان بدهی خارجی تا پایان سال مالی ۲۰۱۷ میلادی این کشور معادل ۳۷.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی ثبت شده است. وی به این نکته اشاره کرد که بدهی خارجی مصر از پایان سه ماه سوم سال مالی این کشور با کمی افزایش روبرو شده است. سال مالی مصر از جولای شروع و به ماه ژوئن ختم می شود.


همچنین ذخایر ارزی مصر تا پایان ماه ژوئن ۴۴.۲ میلیارد دلار اعلام شد و این رقم تا پایان ماه اوت به ۴۴.۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. رشد اقتصادی مصر در ماه جولای با رسیدن به ۵.۳ درصد بالاترین رقم در یک دهه اخیر را به خود اختصاص داد؛ در حالی که این رقم برای مدت مشابه سال قبل ۴.۲ درصد ثبت شده است.


بر پایه این گزارش، دولت مصر قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی رشد اقتصادی این کشور را به ۷ درصد افزایش دهد و صندوق بین المللی پول هم پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور را در آینده نزدیک ۶ درصد اعلام کرده که بالاترین رقم در شمال آفریقا محسوب می شود؛ ضمن اینکه انتظار می رود مصر تا سال ۲۰۲۲ میلادی با کاهش تورم و بیکاری ۷ درصد روبرو شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر