29 شهريور 1397 - 09:20
رییس­ اتحادیه طلاوجواهر:

خریدوفروش طلاوجواهر در فضای مجازی غیرقانونی است

رییس­ اتحادیه طلاوجواهر از غیرقانونی بودن خریدوفروش طلاوجواهر در فضای مجازی و ابلاغ دستور پلمب سکه ثامن در این راستا خبر داد.
کد خبر : ۹۱۵۲۵
طلا

به گزارش ایبِنا، آیت محمدولی با اشاره به اینکه این واحد صنفی در فضای مجازی اقدام به عرضه طلاوسکه کرده است افزود: از حدود دو ماه قبل در ­اخطارهایی از سوی اتحادیه طلا و جواهر درباره قطع فعالیت این شرکت،​ تذکرهایی داده شد که با توجه به ادامه دار شدن فعالیت این واحد دستور پلمپ آن صادر شده است.
وی با بیان اینکه فعالیت این شرکت مطابق قوانین و چارچوب های اتحادیه طلا و جواهر نبود گفت: با توجه به آماده نبودن زیرساختهای لازم برای عرضه طلا در فضای مجازی و به دلیل امکان بروز تخلفات در این بخش با توجه به خاص بودن طلا به عنوان یک فلز، مردم نباید این خرید و فروش را در فضای مجازی انجام دهند.
رییس­ اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به ارسال نامه ای به اماکن در خصوص پلمب این واحد، ادامه داد: برای پلمب اقدام شده و نتیجه آن پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی­ مشخص خواهد شد و در صورت اینکه همچنان برای پلمب این واحد از سوی اماکن اقدامی نشده باشد، پیگیری و اقدام فوری برای تعطیلی آن انجام خواهد شد.
محمدولی، بابیان اینکه سرمایه مردم در این نوع خرید بلاتکلیف است افزود: در­ روزهای اخیر نیز،​ دادگاه نامه ای در خصوص عملکرد این شرکت و پیگیری فعالیت های آن ارسال کرد که­ همه ­اقدامات انجام شده از سوی اتحادیه در قالب نامه ای به دادگاه ارسال­­ داده شد.
وی با بیان اینکه از نظر اتحادیه این واحد از ابتدا هیچگونه مجوزی برای فعالیت نداشته و در حال حاضر هم اجازه ای برای فعالیت ندارد، البته ظاهرا این واحد در حال حاضر در فضای مجازی در حال فعالیت است، اما از نظر اتحادیه اجازه هیچ گونه معامله ای را ندارد و عملکرد این شرکت نیز ممنوع است.
شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین با عنوان "سکه ثامن" در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آبشده، معاملات حواله شنبه ای طلا، معاملات جهانی انس طلا، گشایش اعتبارات و ال سی، واردات و صادرات کالاهای مجاز، اخذ وام و اعتبارات ارزی و ریالی از همه­­ بانک های خارجی و داخلی چند وقتی است که به صورت مجازی در حال فعالیت بوده اما اخیرا با عدم پاسخگویی به کاربران، مشکلاتی ایجاد شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر