03 مهر 1397 - 09:22
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

عملکرد ۵ ماهه تسهیلات دهی بانک‌ها/ سهم سرمایه در گردش؛ ۶۱.۶ درصد

بخش‌های مختلف اقتصادی در ۵ ماهه نخست سال در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۷هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌ها دریافت کردند که سهم تامین سرمایه در گردش به تنهایی ۶۱.۶ درصد بوده است.
کد خبر : ۹۱۶۹۶
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بانک ها در ۵ ماهه نخست به بخش های مختلف اقتصادی شامل کشاوزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و ...  در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده اند. هدف از دریافت تسهیلات برای ایجاد کسب و کار، تامین سرمایه در گردش، تعمیرات، توسعه فعالیت ها، خرید کالای شخصی، خرید مسکن و...  بوده است.


براین اساس بخش های مختلف اقتصادی در مدت زمان مورد اشاره ۲۰۵ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال برای بخش ایجاد کسب و کار (۸.۵ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال (۶۱.۶ درصد)، برای تعمیرات ۴۸ هزار و ۷۰۹ میلیارد ریال (۲.۰ درصد)، برای توسعه فعالیت ها ۱۲۰ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال (۵.۰ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۱۷۷ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال (۷.۴ درصد)، برای خرید مسکن ۱۳۰ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال (۵.۴ درصد) و برای سایر بخش ها ۲۴۱ هزار و ۷۰ میلیارد ریال (۱۰ درصد) تسهیلات از بانک ها دریافت کرده اند.


بخش کشاورزی


بانک ها در ۵ ماهه نخست سال در مجموع ۲۱۷ هزار و ۵۴ میلیارد ریال به بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت کرده اند. سهم هریک از بخش های مختلف اقتصادی از این رقم به شرح زیر است: ایجاد کسب و کار ۳۷ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال (۱۷.۲ درصد)، تامین سرمایه در گردش ۱۴۸ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال (۶۸.۴ درصد)، تعمیرات ۴۱۵ میلیارد ریال (۰.۲ درصد)، توسعه کسب و کار ۱۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال (۵.۸ درصد)، خرید کالای شخصی ۵ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال (۲.۴ درصد)، خرید مسکن ۶۲۴ میلیارد ریال (۰.۳ درصد) و سایر بخش ها ۱۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال (۵.۷ درصد).  


بخش صنعت و معدن


در ۱۵۵ روز نخست سال جاری بانک ها در مجموع ۶۸۰ هزار و ۱۹ میلیارد ریال به بخش صنعت و معدن تسهیلات داده اند. بانک ها برای ایجاد کسب و کار در این بخش ۳۷ هزار و ۲۷ میلیارد ریال (۵.۴ درصد)، تامین سرمایه در گردش ۵۷۰ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال (۸۳.۹ درصد)، تعمیرات ۶۷۳ میلیارد ریال (۰.۱ درصد)، توسعه کسب و کارها ۴۰ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال (۶.۰ درصد)، خرید کالای شخصی ۶ هزار و ۲۸۲ میلیارد ریال (۰.۹ درصد)، خرید مسکن یک هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال (۰.۲ درصد) و سایر بخش ها ۲۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال (۳.۴ درصد) تسهیلات پرداخت کرده اند.


مسکن و ساختمان


بانک ها در مجموع ۲۰۷ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال تا پایان مردادماه به بخش های مختلف اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده اند. بانک ها در این مدت برای ایجاد کسب و کار در بخش مسکن و ساختمان ۱۷ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال (۸.۶ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش ۳۶ هزار و ۸۴۱ میلیارد ریال (۱۷.۷ درصد)، برای تعمیرات ۲۴ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال (۱۱.۹ درصد)، برای توسعه کسب و کارها ۹ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال (۴.۵ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال  (۱.۸ درصد)، برای خرید مسکن ۱۰۶ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال (۵۰.۵ درصد) و سایر بخش ها ۸ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال (۴.۰ درصد) وام پرداخت کرده اند.


بازرگانی


بخش بازرگانی در ۵ ماهه نخست سال ۳۲۰ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال از بانک ها تسهیلات دریافت کرده است. این بخش برای ایجاد کسب و کارها ۱۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال (۳.۱ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش ۲۳۳ هزار و ۸۰۶ میلیارد ریال (۷۲.۹ درصد)، برای تعمیرات یک هزار و ۴۲ میلیارد ریال (۰.۳ درصد)، برای توسعه ۹ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال (۳.۶ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۱۸ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال (۵.۸ درصد)، برای خرید مسکن ۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال (یک درصد) و برای سایر بخش ها ۴۲ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال (۱۳.۲ درصد) تسهیلات دریافت کرده است.



بخش خدمات


بانک ها در ۱۵۵ روز نخست سال جاری در مجموع ۹۸۰ هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال به بخش خدمات تسهیلات پرداخت کرده اند. براین اساس بخش های اقتصادی در طول این مدت برای ایجاد کسب و کارها ۱۰۳ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال (۱۰.۶ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش ۴۹۴ هزار و ۶ میلیارد ریال (۵۰.۴ درصد)، برای تعمیرات ۲۱ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال (۲.۲ درصد)، برای توسعه ۴۶ هزار و ۴۸ میلیارد ریال (۴.۷ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۱۴۳ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال (۱۴.۶ درصد)، برای خرید مسکن ۱۷ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال (۱.۸ درصد) و برای سایر بخش ها ۱۵۴ هزار و ۴۵۱ میلیارد ریال (۱۵.۷ درصد) تسهیلات دریافت کرده اند.


سایر بخش ها


همچنین بخش های اقتصادی تا پایان مردادماه در مجموع یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به سایر بخش های اقتصادی برای موارد مختلف تسهیلات پرداخت کرده اند. هدف از دریافت این مبلغ در طول مدت مورد اشاره برای ایجاد کسب و کارها ۶۲ میلیارد ریال (۳.۸ درصد)، برای تامین سرمایه در گردش ۶۹۸ میلیارد ریال (۴۲.۳ درصد)، برای تعمیرات ۱۰ میلیارد ریال (۰.۶ درصد)، برای توسعه کسب و کارها ۵۵۰ میلیارد ریال (۳۳.۳ درصد)، برای خرید کالای شخصی ۱۸۸ میلیارد ریال (۱۱.۴ درصد)، خرید مسکن ۳۴ میلیارد ریال (۶.۵ درصد) و سایر بخش ها ۳۴ میلیارد ریال (۲.۱ درصد) بوده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر