WTO چشم انداز تجارت را به ۳.۱ درصد کاهش داد

سازمان تجارت جهانی (WTO) به دلیل تنش های تجاری میان شرکای بزرگ بین لمللی رشد تجاری را در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳.۱ درصد کاهش داد.
کد خبر : ۹۱۹۱۱
سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که به دلیل بلاتکلیفی تجارت جهانی و سفت و سخت شدن شرایط بازار اعتباری، رشد تجاری برای باقی مانده سال جاری میلادی با کندی پیش خواهد رفت.


این سازمان اعلام کرد که تجارت به توسعه خود ادامه خواهد داد؛ اما سرعت آن در مقایسه با پیش بینی قبلی یکنواختر خواهد بود. آخرین پیش بینی سازمان تجارت جهانی در مورد رشد تجارت جهانی در سال جاری میلاد به دوازهم آوریل بر می گردد که رقم ۴.۴ درصد اعلام شده بود؛ اما اکنون برآورد رشد تجاری به احتمال بسیار زیاد بین ۳.۱ درصد تا ۴.۴ درصد در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام شد است.


همچنین انتظار می رود رشد تجارت جهانی در سال آینده میلادی به ۳.۷ درصد کاهش پیدا کند و تولید ناخالص داخلی به ۲.۹ درصد تنزل پیدا کند. سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که افزایش تنش های تجاری به عنوان بزرگترین ریسک برای پیش بینی تلقی می شود؛ اما سفت و سخت شدن سیاست پولی و نوسانات مرتبط با حوزه مالی می توانند تجارت و تولید را بی ثبات کنند.


در عین حال، «روبرتو آزودو» رییس کل سازمان تجارت جهانی گفت: زمانیکه رشد تجارت مستحکم باقی می ماند، روند نزولی نشان دهنده افزایش تنش هایی است که در حال حاضر بین شرکای تجاری بزرگ دیده می شود. دولت ها نباید بر روی اختلافات خود با یکدیگر دامن زنند و محدودیت هایی را در قبال یکدیگر اعمال کنند.


وی گفت: سازمان تجارت جهانی به تلاش های خود ادامه می دهد تا اطمینان دهد که تجارت به عنوان محرک استانداردهای زندگی بهتر، رشد و اشتغالزایی در سطح جهانی تداوم خواهد داشت. بر پایه این گزارش، «روبرتو آزودو» از جامعه جهانی خواست تا با تلاش های خود مانع از جنگ تجاری جهانی شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر