19 آبان 1397 - 08:54

ثبت نام ارز دانشجویی آغاز شد

فرایند ثبت نام دانشجویان ایرانی خارج از کشور برای دریافت ارز دانشجویی از امروز شنبه در سامانه سجاد(سامانه جامع اموردانشجویان) آغاز شد.
کد خبر : ۹۳۴۵۳
ارز دانشجویی

به گزارش ایبِنا، دانشجویان ایرانی که خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده و به دنبال دریافت ارز هستند، از امروز ۱۹ آبان ماه با مراجعه به سامانه اینترنتی سجاد به نشانی Portal.saorg.ir برای بارگذاری مدارک اقدام کنند.


سازمان امور دانشجویان تنها موظف به تأیید وضعیت تحصیلی دانشجویان است و روند و ضوابط پرداخت ارز (نوع، میزان و نرخ) بر اساس بخشنامه های بانک مرکزی صورت می گیرد.


اداره اعزام با هزینه شخصی در سازمان امور دانشجویان پیش از این اعلام کرده بود که ارز دانشجویی تنها در بازه زمانی اول مهرماه تا ۲۹ اسفندماه امسال به متقاضیان تعلق می گیرد.


طبق بخشنامه بانک مرکزی، مبنای نرخ ارز در خصوص حواله های ارزی، نرخ ارز حواله مندرج در سامانه معاملات الکترونیکی ارز (ETS) و در مورد اسکناس، نرخ ارز اسکناس مندرج در سامانه مذکور خواهد بود.


با توجه به تغییر سامانه ارزی از سامانه مشارکت دانشجویی (نشا) به سامانه سجاد، تمام دانشجویان ابتدا در سامانه جدید (سجاد) ثبت نام کرده و سپس درخواست ارز دانشجویی کنند.


ارز دانشجویی به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد. برای مقطع کارشناسی به این شکل مصوب شد: تنها دانشجویانی که آغاز به تحصیل آنها قبل از ۳۱ اردیبهشت ماه امسال باشد، امکان درخواست ارز دانشجویی را دارند.







ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر